Eleven beskriver utförligt och nyanserat djurens anatomi samt redogör utförligt och nyanserat för styckningsdetaljernas användningsområden.
|
Eleven beskriver utförligt djurens anatomi samt redogör utförligt för styckningsdetaljernas användningsområden.
|
Eleven beskriver översiktligt djurens anatomi samt redogör översiktligt för styckningsdetaljernas användningsområden.
|
Eleven utför efter samråd med handledare komplexa arbetsuppgifter som ingår i rennäringens verksamhet.
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter som ingår i rennäringens verksamhet.
|
Eleven utför i samråd med handledare enkla arbetsuppgifter som ingår i rennäringens verksamhet.
|
Eleven kör även fordon på ett säkert sätt samt utför efter samråd med handledare funktions- och säkerhetskontroller vid användning av maskiner och redskap.
|
Eleven kör även fordon på ett säkert sätt samt utför efter samråd med handledare funktions- och säkerhetskontroller vid användning av maskiner och redskap.
|
Eleven kör även fordon på ett säkert sätt samt utför i samråd med handledare funktions- och säkerhetskontroller vid användning av maskiner och redskap.
|
Dessutom hanterar eleven med säkerhet produkter från ren med hänsyn till produktkvalitet, smittspridning och hygien.
|
|
Dessutom hanterar eleven med viss säkerhet produkter från ren med hänsyn till produktkvalitet, smittspridning och hygien.
|
Eleven gör välgrundade och nyanserade reflektioner över hur hanteringen påverkar produktkvaliteten.
|
Eleven gör välgrundade reflektioner över hur hanteringen påverkar produktkvaliteten.
|
Eleven gör enkla reflektioner över hur hanteringen påverkar produktkvaliteten.
|
I arbetet följer eleven med säkerhet arbetsinstruktioner samt sköter och hanterar med mycket gott handlag djur, utrustning, anläggningar och andra hjälpmedel.
|
I arbetet följer eleven med viss säkerhet arbetsinstruktioner samt sköter och hanterar med gott handlag djur, utrustning, anläggningar och andra hjälpmedel.
|
I arbetet följer eleven med viss säkerhet arbetsinstruktioner samt sköter och hanterar med visst handlag djur, utrustning, anläggningar och andra hjälpmedel.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår och resultatet av arbetet är gott.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår och resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår och resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar ergonomiskt, säkert och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt, säkert och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Eleven arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör rennäringen.
|
|
Eleven arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör rennäringen.
|
I sina beskrivningar, redogörelser och reflektioner använder eleven med säkerhet samisk terminologi.
|
|
I sina beskrivningar, redogörelser och reflektioner använder eleven med viss säkerhet samisk terminologi.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|