Eleven beskriver utförligt och nyanserat ekoturismens grundprinciper samt redogör utförligt och nyanserat, utifrån några exempel, för pågående miljöarbete för en hållbar utveckling.
|
Eleven beskriver utförligt ekoturismens grundprinciper samt redogör utförligt, utifrån några exempel, för pågående miljöarbete för en hållbar utveckling.
|
Eleven beskriver översiktligt ekoturismens grundprinciper samt redogör översiktligt, utifrån några exempel, för pågående miljöarbete för en hållbar utveckling.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt hur turismen påverkar länders natur, kulturarv och ekonomi.
|
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt hur turismen påverkar länders natur, kulturarv och ekonomi.
|
Vidare beskriver eleven utförligt och nyanserat hur turismnäringen kan anpassa sig efter landets kultur samt ta hänsyn till naturen i utvecklingen av resmål.
|
Vidare beskriver eleven utförligt hur turismnäringen kan anpassa sig efter landets kultur samt ta hänsyn till naturen i utvecklingen av resmål.
|
Vidare beskriver eleven översiktligt hur turismnäringen kan anpassa sig efter landets kultur samt ta hänsyn till naturen i utvecklingen av resmål.
|
Eleven redogör utförligt för miljöcertifiering samt beskriver och jämför miljöarbetet inom turismnäringens olika verksamhetsområden.
|
Eleven redogör utförligt för miljöcertifiering samt beskriver och jämför miljöarbetet inom turismnäringens olika verksamhetsområden.
|
Eleven redogör översiktligt för miljöcertifiering samt beskriver och jämför miljöarbetet inom turismnäringens olika verksamhetsområden.
|
Eleven ger flera exempel på den enskilda individens möjligheter till insatser som bidrar till ett ansvarsfullt resande.
|
Eleven ger några exempel på den enskilda individens möjligheter till insatser som bidrar till ett ansvarsfullt resande.
|
Eleven ger något exempel på den enskilda individens möjligheter till insatser som bidrar till ett ansvarsfullt resande.
|
Eleven resonerar översiktligt om hur lagar och andra bestämmelser påverkar utvecklingen.
|
|
Eleven resonerar om hur lagar och andra bestämmelser påverkar utvecklingen.
|
Eleven söker, sorterar och granskar med säkerhet information samt värderar den med nyanserade omdömen.
|
|
Eleven söker, sorterar och granskar med viss säkerhet information samt värderar den med enkla omdömen.
|
Dessutom gör eleven med säkerhet en presentation av informationen och integrerar med säkerhet tekniska hjälpmedel.
|
Dessutom gör eleven med viss säkerhet en presentation av informationen och integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel.
|
Dessutom gör eleven med viss säkerhet en enkel presentation av informationen och integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven samverkar och kommunicerar med säkerhet med andra samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
|
Eleven samverkar och kommunicerar med viss säkerhet med andra samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|