Eleven redogör utförligt och nyanserat för aktörer inom reseproduktion och försäljning samt hur de samverkar.
|
Eleven redogör utförligt för aktörer inom reseproduktion och försäljning samt hur de samverkar.
|
Eleven redogör översiktligt för aktörer inom reseproduktion och försäljning samt hur de samverkar.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika yrkesroller och arbetsuppgifter.
|
Eleven beskriver utförligt olika yrkesroller och arbetsuppgifter.
|
Eleven beskriver översiktligt olika yrkesroller och arbetsuppgifter.
|
Vidare redogör eleven utförligt och nyanserat för utvecklingen av nya resmål och researrangemang.
|
Vidare redogör eleven utförligt för utvecklingen av nya resmål och researrangemang.
|
Vidare redogör eleven översiktligt för utvecklingen av nya resmål och researrangemang.
|
Eleven redogör för förekommande avtal och kontrakt samt lagar och andra överenskommelser.
|
|
Eleven redogör för förekommande avtal och kontrakt samt lagar och andra överenskommelser.
|
Vidare ger eleven flera exempel på prissättning av olika resepaket.
|
Vidare ger eleven några exempel på prissättning av olika resepaket.
|
Vidare ger eleven något exempel på prissättning av olika resepaket.
|
Eleven ger exempel på bokningsprogram och jämför dem med varandra samt utför bokningar.
|
Eleven ger exempel på bokningsprogram och jämför dem med varandra samt utför bokningar.
|
Eleven ger exempel på bokningsprogram och jämför dem med varandra samt utför enkla bokningar.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare ett mindre arrangemang med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare ett mindre arrangemang med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare ett mindre arrangemang, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare lämplig metod för informationssökning samt gör en presentation och marknadsföring av arrangemanget.
|
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare lämplig metod för informationssökning samt gör en presentation och marknadsföring av arrangemanget.
|
I planeringen väljer eleven i samråd med handledare lämplig metod för informationssökning samt gör en enkel presentation och marknadsföring av arrangemanget.
|
Eleven integrerar med säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
|
Eleven integrerar med viss säkerhet tekniska hjälpmedel i presentationen.
|
Dessutom ger eleven flera exempel på säljstimulerande och kundvårdande aktiviteter samt resonerar om likheter och skillnader mellan dessa.
|
Dessutom ger eleven några exempel på säljstimulerande och kundvårdande aktiviteter samt resonerar om likheter och skillnader mellan dessa.
|
Dessutom ger eleven något exempel på säljstimulerande och kundvårdande aktiviteter.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven samverkar och kommunicerar med säkerhet med andra samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
|
Eleven samverkar och kommunicerar med viss säkerhet med andra samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultatet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultatet med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultatet med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|