Eleven redogör utförligt och nyanserat för rid- och körlärarens riktlinjer samt för hästars olika gångarter.
|
Eleven redogör utförligt för rid- och körlärarens riktlinjer samt för hästars olika gångarter.
|
Eleven redogör översiktligt för rid- och körlärarens riktlinjer samt för hästars olika gångarter.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för hur ryttarens respektive kuskens val av arbetsmetod och teknik påverkar hästens arbetsvilja och prestation.
|
Eleven redogör också utförligt för hur ryttarens respektive kuskens val av arbetsmetod och teknik påverkar hästens arbetsvilja och prestation.
|
Eleven redogör också översiktligt för hur ryttarens respektive kuskens val av arbetsmetod och teknik påverkar hästens arbetsvilja och prestation.
|
I redogörelsen drar eleven välgrundade och nyanserade slutsatser om sambandet mellan hästens talang och förmåga samt träningsmetoderna.
|
I redogörelsen drar eleven välgrundade slutsatser om sambandet mellan hästens talang och förmåga samt träningsmetoderna.
|
I redogörelsen drar eleven enkla slutsatser om sambandet mellan hästens talang och förmåga samt träningsmetoderna.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för vanliga skador hos hästar i samband med ridning och körning samt hur skadorna kan förebyggas.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för vanliga skador hos hästar i samband med ridning och körning samt hur skadorna kan förebyggas.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för vanliga skador hos hästar i samband med ridning och körning samt hur skadorna kan förebyggas.
|
Eleven visiterar, rider och kör efter samråd med handledare skolade hästar enligt given instruktion och med ett gott resultat.
|
Eleven visiterar, rider och kör efter samråd med handledare skolade hästar enligt given instruktion och med ett tillfredsställande resultat.
|
Eleven visiterar, rider och kör i samråd med handledare skolade hästar enligt given instruktion och med ett tillfredsställande resultat.
|
I ridningen och körningen hanterar eleven efter samråd med handledare hästarna med deras välbefinnande i fokus.
|
I ridningen och körningen hanterar eleven efter samråd med handledare hästarna med deras välbefinnande i fokus.
|
I ridningen och körningen hanterar eleven i samråd med handledare hästarna med deras välbefinnande i fokus.
|
Dessutom väljer eleven efter samråd med handledare lämplig utrustning för häst, ryttare och kusk.
|
Dessutom väljer eleven efter samråd med handledare lämplig utrustning för häst, ryttare och kusk.
|
Dessutom väljer eleven i samråd med handledare lämplig utrustning för häst, ryttare och kusk.
|
Eleven sköter och vårdar efter samråd med handledare aktuell utrustning.
|
Eleven sköter och vårdar efter samråd med handledare aktuell utrustning.
|
Eleven sköter och vårdar i samråd med handledare aktuell utrustning.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt i samband med ridning och körning.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt i samband med ridning och körning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|