I ridningen använder eleven ridlärans teori i praktisk tillämpning på ett gott sätt.
|
|
I ridningen använder eleven ridlärans teori i praktisk tillämpning på ett tillfredställande sätt.
|
Eleven genomför efter samråd med handledare tömkörning och löshoppning av skolade hästar och anpassar efter samråd med handledare hinder och banor för aktuell ryttare, häst och träning.
|
Eleven genomför efter samråd med handledare tömkörning och löshoppning av skolade hästar och anpassar efter samråd med handledare hinder och banor för aktuell ryttare, häst och träning.
|
Eleven genomför i samråd med handledare tömkörning och löshoppning av skolade hästar och anpassar i samråd med handledare hinder och banor för aktuell ryttare, häst och träning.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för förutsättningarna för hästars träning.
|
Eleven redogör utförligt för förutsättningarna för hästars träning.
|
Eleven redogör översiktligt för förutsättningarna för hästars träning.
|
Vidare upprättar eleven ett avancerat träningsprogram för häst och ryttare samt gör en noggrann och utförligt dokumentation av arbetet.
|
Vidare upprättar eleven ett träningsprogram för häst och ryttare samt gör en noggrann dokumentation av arbetet.
|
Vidare upprättar eleven ett enkelt träningsprogram för häst och ryttare samt gör en enkel dokumentation av arbetet.
|
Elevens ridning och hoppning på grundläggande ridlärarnivå är god.
|
|
Elevens ridning och hoppning på grundläggande ridlärarnivå är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt, och kan utförligt och nyanserat diskutera förutsättningarna kring ridning för ryttare med olika förutsättningar och behov.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt, och kan utförligt diskutera förutsättningarna kring ridning för ryttare med olika förutsättningar och behov.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt, och kan översiktligt diskutera förutsättningarna kring ridning för ryttare med olika förutsättningar och behov.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för och arbetar i enlighet med tävlingsreglemente, lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med tävlingsreglemente, lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med tävlingsreglemente, lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|