Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare svetsning med vald svetsmetod i kälfogar.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare svetsning med vald svetsmetod i kälfogar.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare svetsning med vald svetsmetod i kälfogar.
|
I planeringen tolkar eleven med säkerhet instruktioner och tillverkningsunderlag.
|
|
I planeringen tolkar eleven med viss säkerhet instruktioner och tillverkningsunderlag.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven i samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare svetsning med vald svetsmetod i kälfogar, i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare svetsning med vald svetsmetod i kälfogar, i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och i samråd med handledare svetsning med vald svetsmetod i kälfogar, i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Resultatet av arbetet är gott utifrån givna kvalitetskrav.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande utifrån givna kvalitetskrav.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner och tillverkningsunderlag.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner och tillverkningsunderlag.
|
Eleven hanterar material, utrustning och verktyg med mycket gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning och verktyg med gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning och verktyg med visst handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra samt med hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra samt med hänsyn till miljön.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella formavvikelser och andra problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella formavvikelser och andra problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella formavvikelser och andra problem som uppkommer och åtgärdar dem i samråd med handledare.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en enkel dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt förklarar utförligt och nyanserat hur dessa faktorer påverkat kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör utförligt för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt förklarar utförligt hur dessa faktorer påverkat kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör översiktligt för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt förklarar översiktligt hur dessa faktorer påverkat kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för eventuella avvikelser från specifikationen samt den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör utförligt för eventuella avvikelser från specifikationen samt den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör översiktligt för eventuella avvikelser från specifikationen samt den egna arbetsinsatsen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör utförligt och nyanserat för betydelsen av samarbete.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör utförligt för betydelsen av samarbete.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt redogör översiktligt för betydelsen av samarbete.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet korrekt fackspråk.
|
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet korrekt fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven förutser också svårigheter som kan uppstå och anpassar planering och organisation efter det.
|
-
|
-
|