Eleven kan utförligt och nyanserat redogöra för handelskontakter och handelsrelationer utifrån olika perspektiv.
|
Eleven kan utförligt redogöra för handelskontakter och handelsrelationer utifrån olika perspektiv.
|
Eleven kan översiktligt redogöra för handelskontakter och handelsrelationer utifrån olika perspektiv.
|
Dessutom kan eleven utförligt och nyanserat redogöra för hur olika förutsättningar och förhållanden påverkar och påverkas av olika aktörer.
|
Dessutom kan eleven utförligt redogöra för hur olika förutsättningar och förhållanden påverkar och påverkas av olika aktörer.
|
Dessutom kan eleven översiktligt redogöra för hur olika förutsättningar och förhållanden påverkar och påverkas av olika aktörer.
|
Eleven diskuterar också utförligt och nyanserat några effekter av reglerande ingrepp i den internationella ekonomin.
|
Eleven diskuterar också utförligt några effekter av reglerande ingrepp i den internationella ekonomin.
|
Eleven diskuterar också översiktligt några effekter av reglerande ingrepp i den internationella ekonomin.
|
Eleven kan analysera orsaker till och konsekvenser av den internationella ekonomins och handelns utseende och utveckling.
|
|
Eleven kan analysera orsaker till och konsekvenser av den internationella ekonomins och handelns utseende och utveckling.
|
I analysen använder eleven med säkerhet några relevanta begrepp, teorier, modeller och metoder.
|
|
I analysen använder eleven med viss säkerhet några relevanta begrepp, teorier, modeller och metoder.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat deras styrkor och svagheter med hänvisning till olika källor.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt deras styrkor och svagheter med hänvisning till olika källor.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt deras styrkor och svagheter med hänvisning till olika källor.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat den internationella ekonomins betydelse för miljö och resursfördelning, kan ge välgrundade och nyanserade argument för olika ståndpunkter och värdera dem med nyanserade omdömen.
|
Eleven diskuterar utförligt den internationella ekonomins betydelse för miljö och resursfördelning, kan ge välgrundade argument för olika ståndpunkter och värderar dem med enkla omdömen.
|
Eleven diskuterar översiktligt den internationella ekonomins betydelse för miljö och resursfördelning, kan ge enkla argument för olika ståndpunkter och värdera dem med enkla omdömen.
|
I arbetet med samhällsfrågor kan eleven med säkerhet söka, granska och tolka information från olika källor, göra adekvata källhänvisningar samt göra välgrundade och nyanserade reflektioner om källornas relevans och trovärdighet utifrån syftet.
|
I arbetet med samhällsfrågor kan eleven med viss säkerhet söka, granska och tolka information från olika källor, göra adekvata källhänvisningar samt göra välgrundade reflektioner om källornas relevans och trovärdighet utifrån syftet.
|
I arbetet med samhällsfrågor kan eleven med viss säkerhet söka, granska och tolka information från olika källor, göra adekvata källhänvisningar samt göra enkla reflektioner om källornas relevans och trovärdighet.
|
Eleven kan, med säkerhet och på ett strukturerat sätt, uttrycka sina kunskaper i samhällskunskap i olika presentationsformer samt formulera sig självständigt i förhållande till källorna.
|
Eleven kan, med viss säkerhet och på ett strukturerat sätt, uttrycka sina kunskaper i samhällskunskap i olika presentationsformer samt formulera sig självständigt i förhållande till källorna.
|
Eleven kan, med viss säkerhet och på ett strukturerat sätt, uttrycka sina kunskaper i samhällskunskap i olika presentationsformer.
|