Eleven redogör utförligt och nyanserat för den tekniska utrustningens uppbyggnad och funktion samt för dess komponenter och material.
|
Eleven redogör utförligt för den tekniska utrustningens uppbyggnad och funktion samt för dess komponenter och material.
|
Eleven redogör översiktligt för den tekniska utrustningens uppbyggnad och funktion samt för dess komponenter och material.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för hur styrsystem och kontrollsystem samverkar.
|
Eleven redogör också utförligt för hur styrsystem och kontrollsystem samverkar.
|
Eleven redogör också översiktligt för hur styrsystem och kontrollsystem samverkar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för vilka drivmedel och smörjmedel som används i den tekniska utrustningen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för vilka drivmedel och smörjmedel som används i den tekniska utrustningen.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för vilka drivmedel och smörjmedel som används i den tekniska utrustningen.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare service, underhåll och reparationer av teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare service, underhåll och reparationer av teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför i samråd med handledare service, underhåll och reparationer av teknisk utrustning.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare svetsning med grundläggande svetsmetoder samt redogör utförligt och nyanserat för olika svetslägen, för hur de används och för olika klassningar av tillsatsmaterial.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare svetsning med grundläggande svetsmetoder samt redogör utförligt för olika svetslägen, för hur de används och för olika klassningar av tillsatsmaterial.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare svetsning med grundläggande svetsmetoder samt redogör översiktligt för olika svetslägen, för hur de används och för olika klassningar av tillsatsmaterial.
|
I arbetet använder eleven efter samråd med handledare serviceböcker och reservdelsböcker samt digital utrustning.
|
I arbetet använder eleven efter samråd med handledare serviceböcker och reservdelsböcker samt digital utrustning.
|
I arbetet använder eleven i samråd med handledare serviceböcker och reservdelsböcker samt digital utrustning.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön i samband med service, underhåll och reparationer av den tekniska utrustningen.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt samt tar hänsyn till miljön i samband med service, underhåll och reparationer av den tekniska utrustningen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|