Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare olika arbetsuppgifter i matsal utifrån de tidsramar som ska gälla för arbetets utförande.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare olika arbetsuppgifter i matsal utifrån de tidsramar som ska gälla för arbetets utförande.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare olika arbetsuppgifter i matsal utifrån de tidsramar som ska gälla för arbetets utförande.
|
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare metoder, material, redskap och annan utrustning som passar för uppgiften.
|
I planeringen väljer eleven efter samråd med handledare metoder, material, redskap och annan utrustning som passar för uppgiften.
|
I planeringen väljer eleven i samråd med handledare metoder, material, redskap och annan utrustning som passar för uppgiften.
|
Eleven utför med säkerhet festuppdukningar och servettbrytningar.
|
|
Eleven utför med viss säkerhet festuppdukningar och servettbrytningar.
|
Eleven presenterar och rekommenderar med säkerhet mat och dryck utifrån meny och dryckeslista.
|
|
Eleven presenterar och rekommenderar med viss säkerhet mat och dryck utifrån meny och dryckeslista.
|
Dessutom utför eleven med mycket gott handlag tillagning, uppläggning och servering av maträtter vid gästens bord samt servering av dryck.
|
Dessutom utför eleven med gott handlag tillagning, uppläggning och servering av maträtter vid gästens bord samt servering av dryck.
|
Dessutom utför eleven med visst handlag tillagning, uppläggning och servering av maträtter vid gästens bord samt servering av dryck.
|
Eleven dekanterar med säkerhet viner.
|
|
Eleven dekanterar med viss säkerhet viner.
|
Dessutom bemöter eleven gästen och utför efter samråd med handledare arbetet på ett serviceinriktat sätt.
|
Dessutom bemöter eleven gästen och utför efter samråd med handledare arbetet på ett serviceinriktat sätt.
|
Dessutom bemöter eleven gästen och utför i samråd med handledare arbetet på ett serviceinriktat sätt.
|
Eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och på ett sätt som säkert både för eleven själv och andra utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
|
Eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|