Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika servicesituationer, vilka komplikationer som kan uppstå och hur de kan hanteras.
|
Eleven beskriver utförligt olika servicesituationer, vilka komplikationer som kan uppstå och hur de kan hanteras.
|
Eleven beskriver översiktligt olika servicesituationer, vilka komplikationer som kan uppstå och hur de kan hanteras.
|
Eleven bemöter med säkerhet kunder eller gäster i flera olika servicesituationer utifrån deras förväntningar.
|
Eleven bemöter med säkerhet kunder eller gäster i några olika servicesituationer utifrån deras förväntningar.
|
Eleven bemöter kunder eller gäster i några servicesituationer utifrån deras förväntningar.
|
Detta gör eleven med korrekt attityd.
|
Detta gör eleven med korrekt attityd.
|
Detta gör eleven med i stort sett korrekt attityd.
|
Dessutom hanterar eleven reaktioner från kunder eller gäster med ett gott resultat.
|
Dessutom hanterar eleven reaktioner från kunder eller gäster med ett gott resultat.
|
Dessutom hanterar eleven reaktioner från kunder eller gäster med ett tillfredsställande resultat.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen sitt bemötande av kunden eller gästen.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen sitt bemötande av kunden eller gästen.
|
Eleven värderar med enkla omdömen sitt bemötande av kunden eller gästen.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för vad god produktkännedom och marknadsföring betyder för god service.
|
Eleven redogör utförligt för vad god produktkännedom och marknadsföring betyder för god service.
|
Eleven redogör översiktligt för vad god produktkännedom och marknadsföring betyder för god service.
|
Eleven utför efter samråd med handledare exponeringar av varor eller tjänster på ett sätt som ger möjlighet till merförsäljning.
|
Eleven utför efter samråd med handledare exponeringar av varor eller tjänster på ett sätt som ger möjlighet till merförsäljning.
|
Eleven utför i samråd med handledare exponeringar av varor eller tjänster på ett sätt som ger möjlighet till merförsäljning.
|
Dessutom ger eleven exempel på säljstimulerande åtgärder samt presenterar och rekommenderar med säkerhet olika varor eller tjänster till kunden eller gästen.
|
Dessutom ger eleven exempel på säljstimulerande åtgärder samt presenterar och rekommenderar med säkerhet olika varor eller tjänster till kunden eller gästen.
|
Dessutom ger eleven exempel på säljstimulerande åtgärder samt presenterar och rekommenderar med viss säkerhet olika varor eller tjänster till kunden eller gästen.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen sin exponering och sina rekommendationer samt ger förslag på hur exponeringen och rekommendationerna kan förbättras.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen sin exponering och sina rekommendationer.
|
Eleven värderar med enkla omdömen sin exponering och sina rekommendationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
I värderingen resonerar eleven även i psykologiska och etiska termer.
|
-
|
-
|
Dessutom ger eleven förslag på hur bemötandet kan förbättras.
|
-
|
-
|