Eleven beskriver utförligt lagar och andra bestämmelser som styr säkerhet, miljöskydd och arbetsmiljö.
|
Eleven beskriver utförligt lagar och andra bestämmelser som styr säkerhet, miljöskydd och arbetsmiljö.
|
Eleven beskriver översiktligt lagar och andra bestämmelser som styr säkerhet, miljöskydd och arbetsmiljö.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat rederiets och fartygets säkerhets- och miljöskyddsorganisation samt de säkerhets- och miljöskyddsuppgifter som utförs på handelsfartyg.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt rederiets och fartygets säkerhets- och miljöskyddsorganisation samt de säkerhets- och miljöskyddsuppgifter som utförs på handelsfartyg.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt rederiets och fartygets säkerhets- och miljöskyddsorganisation samt de säkerhets- och miljöskyddsuppgifter som utförs på handelsfartyg.
|
Vidare beskriver eleven utförligt och nyanserat fartygets tekniska utrustning för säkerhet och miljöskydd.
|
Vidare beskriver eleven utförligt fartygets tekniska utrustning för säkerhet och miljöskydd.
|
Vidare beskriver eleven översiktligt fartygets tekniska utrustning för säkerhet och miljöskydd.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat risker med drogmissbruk och uttröttning samt gör välgrundade riskbedömningar.
|
Eleven diskuterar utförligt risker med drogmissbruk och uttröttning samt gör riskbedömningar.
|
Eleven diskuterar översiktligt risker med drogmissbruk och uttröttning samt gör enkla riskbedömningar.
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter i samband med säkerhets-, miljöskydds- och arbetsmiljöarbetet på fartyg.
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter i samband med säkerhets-, miljöskydds- och arbetsmiljöarbetet på fartyg.
|
Eleven utför i samråd med handledare arbetsuppgifter i samband med säkerhets-, miljöskydds- och arbetsmiljöarbetet på fartyg.
|
I arbetet använder eleven i komplexa situationer den utrustning och de verktyg som är lämpliga för arbetsuppgiften.
|
I arbetet använder eleven den utrustning och de verktyg som är lämpliga för arbetsuppgiften.
|
I arbetet använder eleven i enkla situationer den utrustning och de verktyg som är lämpliga för arbetsuppgiften.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
Eleven genomför med säkerhet sina arbetsuppgifter enligt fastställda rutiner och givna instruktioner.
|
|
Eleven genomför med viss säkerhet sina arbetsuppgifter enligt fastställda rutiner och givna instruktioner.
|
I arbetet samarbetar och kommunicerar eleven med säkerhet med andra för att utföra olika uppgifter.
|
|
I arbetet samarbetar och kommunicerar eleven med viss säkerhet med andra för att utföra olika uppgifter.
|
I kommunikationen använder eleven med säkerhet termer och begrepp som är relevanta för området.
|
|
I kommunikationen använder eleven med viss säkerhet termer och begrepp som är relevanta för området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|