Eleven beskriver utförligt och nyanserat vård- och omsorgsåtgärder samt medicinska åtgärder vid sjukdomar hos barn och ungdomar.
|
Eleven beskriver utförligt vård- och omsorgsåtgärder samt medicinska åtgärder vid sjukdomar hos barn och ungdomar.
|
Eleven beskriver översiktligt vård- och omsorgsåtgärder samt medicinska åtgärder vid sjukdomar hos barn och ungdomar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat de handlingar som krävs för att omhänderta sjuka, skadade och för tidigt födda barn.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt de handlingar som krävs för att omhänderta sjuka, skadade och för tidigt födda barn.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt de handlingar som krävs för att omhänderta sjuka, skadade och för tidigt födda barn.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för barns och ungdomars fysiska, psykiska och sociala utveckling samt lekens och andra skapande aktiviteters betydelse för deras utveckling.
|
Eleven redogör utförligt för barns och ungdomars fysiska, psykiska och sociala utveckling samt lekens och andra skapande aktiviteters betydelse för deras utveckling.
|
Eleven redogör översiktligt för barns och ungdomars fysiska, psykiska och sociala utveckling samt lekens och andra skapande aktiviteters betydelse för deras utveckling.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för barns och ungdomars reaktioner vid ohälsa och i krissituationer.
|
Eleven redogör också utförligt för barns och ungdomars reaktioner vid ohälsa och i krissituationer.
|
Eleven redogör också översiktligt för barns och ungdomars reaktioner vid ohälsa och i krissituationer.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat etiska frågeställningar av betydelse för barn och ungdomar som är drabbade av sjukdomar samt hur sjukvården hanterar sådana frågeställningar.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt etiska frågeställningar av betydelse för barn och ungdomar som är drabbade av sjukdomar samt hur sjukvården hanterar sådana frågeställningar.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt etiska frågeställningar av betydelse för barn och ungdomar som är drabbade av sjukdomar samt hur sjukvården hanterar sådana frågeställningar.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare egna arbetsinsatser.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare egna arbetsinsatser.
|
Eleven planerar och utför i samråd med handledare egna arbetsinsatser.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare vård- och omsorgsuppgifter och medicintekniska uppgifter för sjuka, skadade eller för tidigt födda barn.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare vård- och omsorgsuppgifter och medicintekniska uppgifter för sjuka, skadade eller för tidigt födda barn.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare vård- och omsorgsuppgifter och medicintekniska uppgifter för sjuka, skadade eller för tidigt födda barn.
|
Arbetet utförs med ett gott resultat.
|
|
Arbetet utförs med ett tillfredsställande resultat.
|
I arbetet uppmärksammar och rapporterar eleven efter samråd med handledare symtom och förändringar i barns och ungdomars hälsotillstånd samt barns, ungdomars och närståendes behov.
|
I arbetet uppmärksammar och rapporterar eleven efter samråd med handledare symtom och förändringar i barns och ungdomars hälsotillstånd samt barns, ungdomars och närståendes behov.
|
I arbetet uppmärksammar och rapporterar eleven i samråd med handledare symtom och förändringar i barns och ungdomars hälsotillstånd samt barns, ungdomars och närståendes behov.
|
Eleven utför arbetet utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
|
Eleven utför arbetet utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
Dessutom använder eleven efter samråd med handledare teknisk utrustning utifrån säkerhetsföreskrifter.
|
Dessutom använder eleven efter samråd med handledare teknisk utrustning utifrån säkerhetsföreskrifter.
|
Dessutom använder eleven i samråd med handledare teknisk utrustning utifrån säkerhetsföreskrifter.
|
Eleven bemöter, kommunicerar och samarbetar med säkerhet med andra i nya situationer samt anpassar vid behov sitt bemötande, sin kommunikation och sitt samarbete till ändrade förutsättningar.
|
Eleven bemöter, kommunicerar och samarbetar med viss säkerhet med andra i nya situationer.
|
Eleven bemöter, kommunicerar och samarbetar med viss säkerhet med andra i bekanta situationer.
|
Dessutom inspirerar och motiverar eleven med säkerhet patienter till rehabilitering eller habilitering samt egenvård.
|
|
Dessutom inspirerar och motiverar eleven med viss säkerhet patienter till rehabilitering eller habilitering samt egenvård.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med enkla omdömen sitt arbete och resultat.
|
Dessutom rapporterar och dokumenterar eleven efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Dessutom rapporterar och dokumenterar eleven efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Dessutom rapporterar och dokumenterar eleven i samråd med handledare sitt arbete.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Vid behov anpassar eleven sitt arbete till ändrade förutsättningar.
|
-
|
-
|