Eleven beskriver utförligt och nyanserat medicinskt omhändertagande och vård och omsorg vid akuta skador och sjukdomar.
|
Eleven beskriver utförligt medicinskt omhändertagande och vård och omsorg vid akuta skador och sjukdomar.
|
Eleven beskriver översiktligt medicinskt omhändertagande och vård och omsorg vid akuta skador och sjukdomar.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat räddningstjänstens organisation samt ger några exempel på lagar och andra bestämmelser som reglerar verksamheten.
|
Eleven beskriver också utförligt räddningstjänstens organisation samt ger några exempel på lagar och andra bestämmelser som reglerar verksamheten.
|
Eleven beskriver också översiktligt räddningstjänstens organisation samt ger några exempel på lagar och andra bestämmelser som reglerar verksamheten.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat hur organisationer och myndigheter samverkar vid olyckor och katastrofer samt vilka insatser de bidrar med.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt hur organisationer och myndigheter samverkar vid olyckor och katastrofer samt vilka insatser de bidrar med.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt hur organisationer och myndigheter samverkar vid olyckor och katastrofer samt vilka insatser de bidrar med.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för människans fysiska och psykiska reaktioner vid akuta skador och sjukdomar samt för reaktioner hos närstående.
|
Eleven redogör utförligt för människans fysiska och psykiska reaktioner vid akuta skador och sjukdomar samt för reaktioner hos närstående.
|
Eleven redogör översiktligt för människans fysiska och psykiska reaktioner vid akuta skador och sjukdomar samt för reaktioner hos närstående.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för psykiska reaktioner hos insatspersonal samt ger exempel på förebyggande åtgärder.
|
Eleven redogör också utförligt för psykiska reaktioner hos insatspersonal samt ger exempel på förebyggande åtgärder.
|
Eleven redogör också översiktligt för psykiska reaktioner hos insatspersonal samt ger exempel på förebyggande åtgärder.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat etiska frågeställningar av betydelse för människor som är drabbade av akuta skador och sjukdomar samt hur sjukvården hanterar sådana frågeställningar.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt etiska frågeställningar av betydelse för människor som är drabbade av akuta skador och sjukdomar samt hur sjukvården hanterar sådana frågeställningar.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt etiska frågeställningar av betydelse för människor som är drabbade av akuta skador och sjukdomar samt hur sjukvården hanterar sådana frågeställningar.
|
Eleven utför i nya situationer första hjälpen.
|
|
Eleven utför i bekanta situationer första hjälpen.
|
Dessutom använder eleven efter samråd med handledare teknisk utrustning utifrån säkerhetsföreskrifter.
|
Dessutom använder eleven efter samråd med handledare teknisk utrustning utifrån säkerhetsföreskrifter.
|
Dessutom använder eleven i samråd med handledare teknisk utrustning utifrån säkerhetsföreskrifter.
|
Eleven bemöter, kommunicerar och samarbetar med säkerhet med andra i nya situationer samt anpassar vid behov sitt bemötande, sin kommunikation och sitt samarbete till ändrade förutsättningar.
|
Eleven bemöter, kommunicerar och samarbetar med viss säkerhet med andra i nya situationer.
|
Eleven bemöter, kommunicerar och samarbetar med viss säkerhet med andra i bekanta situationer.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med enkla omdömen sitt arbete och resultat.
|
Dessutom rapporterar och dokumenterar eleven efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Dessutom rapporterar och dokumenterar eleven efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Dessutom rapporterar och dokumenterar eleven i samråd med handledare sitt arbete.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|