Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika skötselåtgärder med hänsyn till växternas biologi, kondition och funktion samt till växtplats och klimat.
|
Eleven redogör utförligt för olika skötselåtgärder med hänsyn till växternas biologi, kondition och funktion samt till växtplats och klimat.
|
Eleven redogör översiktligt för olika skötselåtgärder med hänsyn till växternas biologi, kondition och funktion samt till växtplats och klimat.
|
Dessutom gör eleven välgrundade och nyanserade jämförelser av olika skötselåtgärder samt beskriver utförligt och nyanserat växters reaktioner på de olika åtgärderna.
|
Dessutom gör eleven välgrundade jämförelser av olika skötselåtgärder samt beskriver utförligt växters reaktioner på de olika åtgärderna.
|
Dessutom gör eleven enkla jämförelser av olika skötselåtgärder samt beskriver översiktligt växters reaktioner på de olika åtgärderna.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare skötselplaner.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare skötselplaner.
|
Eleven tolkar i samråd med handledare skötselplaner.
|
Dessutom upprättar eleven efter samråd med handledare en genomarbetad skötselplan och motiverar utförligt och nyanserat sina förslag i den.
|
Dessutom upprättar eleven efter samråd med handledare en genomarbetad skötselplan och motiverar utförligt sina förslag i den.
|
Dessutom upprättar eleven i samråd med handledare en enkel skötselplan och motiverar översiktligt sina förslag i den.
|
I skötselplanen gör eleven också en avancerad ekonomisk kalkyl.
|
I skötselplanen gör eleven också en ekonomisk kalkyl.
|
I skötselplanen gör eleven också en enkel ekonomisk kalkyl.
|
Eleven organiserar och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom valt specialområde.
|
Eleven organiserar och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom valt specialområde.
|
Eleven organiserar och genomför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom valt specialområde.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet teknisk utrustning och handredskap.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet teknisk utrustning och handredskap.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledarede problem som uppkommer.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppkommer.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppkommer.
|
Resultatet av arbetet är gott vad gäller estetik och hantverksmässigt utförande.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande vad gäller estetik och hantverksmässigt utförande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen och de handredskap som används inom det valda specialområdet samt beskriver utförligt och nyanserat säkerhetsrisker i arbetet.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen och de handredskap som används inom det valda specialområdet samt beskriver utförligt säkerhetsrisker i arbetet.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen och de handredskap som används inom det valda specialområdet samt beskriver översiktligt säkerhetsrisker i arbetet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När arbetet är utfört gör eleven en välgrundad och nyanserad bedömning av arbetsresultatet.
|
När arbetet är utfört gör eleven en välgrundad bedömning av arbetsresultatet.
|
När arbetet är utfört gör eleven en enkel bedömning av arbetsresultatet.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|