Eleven identifierar med säkerhet och namnger, i samband med fältstudier, de vanligaste svenska trädslagen samt beskriver utförligt och nyanserat deras egenskaper och användningsområden.
|
Eleven identifierar med viss säkerhet och namnger, i samband med fältstudier, de vanligaste svenska trädslagen samt beskriver utförligt deras egenskaper och användningsområden.
|
Eleven identifierar med viss säkerhet och namnger, i samband med fältstudier, de vanligaste svenska trädslagen samt beskriver översiktligt deras egenskaper och användningsområden.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för innebörden i begreppet ståndortsindex.
|
Eleven redogör också utförligt för innebörden i begreppet ståndortsindex.
|
Eleven redogör också översiktligt för innebörden i begreppet ståndortsindex.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de vanligaste skadegörarna på växande träd samt för åtgärder för att förebygga skador.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de vanligaste skadegörarna på växande träd samt för åtgärder för att förebygga skador.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de vanligaste skadegörarna på växande träd samt för åtgärder för att förebygga skador.
|
Eleven tolkar med säkerhet skogsbruksplaner.
|
|
Eleven tolkar med viss säkerhet skogsbruksplaner.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom skogsvård och avverkning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom skogsvård och avverkning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och genomför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom skogsvård och avverkning.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare gallringsarbete och uppföljning av gallring.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare gallringsarbete och uppföljning av gallring.
|
Dessutom genomför eleven i samråd med handledare gallringsarbete och uppföljning av gallring.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven använder efter samråd med handledare teknisk utrustning.
|
Eleven använder efter samråd med handledare teknisk utrustning.
|
Eleven använder i samråd med handledare teknisk utrustning.
|
Eleven använder också med säkerhet skogsuppskattningsinstrument och gallringsmallar.
|
|
Eleven använder också med viss säkerhet skogsuppskattningsinstrument och gallringsmallar.
|
Dessutom gör eleven avancerade ekonomiska beräkningar av kostnader och intäkter för olika skogsskötselåtgärder samt värderar sitt resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom gör eleven ekonomiska beräkningar av kostnader och intäkter för olika skogsskötselåtgärder samt värderar sitt resultat med enkla omdömen.
|
Dessutom gör eleven enkla ekonomiska beräkningar av kostnader och intäkter för olika skogsskötselåtgärder samt värderar sitt resultat med enkla omdömen.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt, använder personlig skyddsutrustning samt tillämpar gällande skyddsföreskrifter.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt, använder personlig skyddsutrustning samt tillämpar gällande skyddsföreskrifter.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med certifieringssystem, lagar och andra bestämmelser som gäller inom området.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med certifieringssystem, lagar och andra bestämmelser som gäller inom området.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med certifieringssystem, lagar och andra bestämmelser som gäller inom området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|