Eleven beskriver utförligt och nyanserat konstruktion och funktion av samt användningsområden för skogsmaskiner och för teknisk utrustning för styrning, kontroll och insamling av data.
|
Eleven beskriver utförligt konstruktion och funktion av samt användningsområden för skogsmaskiner och för teknisk utrustning för styrning, kontroll och insamling av data.
|
Eleven beskriver översiktligt konstruktion och funktion av samt användningsområden för skogsmaskiner och för teknisk utrustning för styrning, kontroll och insamling av data.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade och nyanserade samband mellan hur maskinerna och den tekniska utrustningen används och kvaliteten på det uppnådda arbetsresultatet.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade samband mellan hur maskinerna och den tekniska utrustningen används och kvaliteten på det uppnådda arbetsresultatet.
|
Beskrivningen innehåller enkla samband mellan hur maskinerna och den tekniska utrustningen används och kvaliteten på det uppnådda arbetsresultatet.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för hur olika maskiner och maskiners tekniska utrustning passar för olika förutsättningar och arbetsuppgifter.
|
Eleven redogör också utförligt för hur olika maskiner och maskiners tekniska utrustning passar för olika förutsättningar och arbetsuppgifter.
|
Eleven redogör också översiktligt för hur olika maskiner och maskiners tekniska utrustning passar för olika förutsättningar och arbetsuppgifter.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur biologiska, tekniska och ekonomiska faktorer påverkar val av maskiner, teknisk utrustning, arbetsmetoder och tidpunkt för att utföra olika arbetsuppgifter.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur biologiska, tekniska och ekonomiska faktorer påverkar val av maskiner, teknisk utrustning, arbetsmetoder och tidpunkt för att utföra olika arbetsuppgifter.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur biologiska, tekniska och ekonomiska faktorer påverkar val av maskiner, teknisk utrustning, arbetsmetoder och tidpunkt för att utföra olika arbetsuppgifter.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner samt kör och manövrerar efter samråd med handledare skogsmaskiner för att utföra arbetsuppgifter.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner samt kör och manövrerar efter samråd med handledare skogsmaskiner för att utföra arbetsuppgifter.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner samt kör och manövrerar i samråd med handledare skogsmaskiner för att utföra arbetsuppgifter.
|
I arbetet gör eleven efter samråd med handledare välgrundade och nyanserade bedömningar av hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på önskat arbetsresultat och miljöhänsyn.
|
I arbetet gör eleven efter samråd med handledare välgrundade bedömningar av hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på önskat arbetsresultat och miljöhänsyn.
|
I arbetet gör eleven i samråd med handledare enkla bedömningar av hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på önskat arbetsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven använder med mycket gott handlag teknisk utrustning för styrning, kontroll och insamling av data samt utför efter samråd med handledare daglig service av skogsmaskinerna enligt instruktioner.
|
Eleven använder med gott handlag teknisk utrustning för styrning, kontroll och insamling av data samt utför efter samråd med handledare daglig service av skogsmaskinerna enligt instruktioner.
|
Eleven använder med visst handlag teknisk utrustning för styrning, kontroll och insamling av data samt utför i samråd med handledare daglig service av skogsmaskinerna enligt instruktioner.
|
Dessutom ställer eleven efter samråd med handledare in maskinerna och den tekniska utrustningen samt utför efter samråd med handledare funktionskontroller.
|
Dessutom ställer eleven efter samråd med handledare in maskinerna och den tekniska utrustningen samt utför efter samråd med handledare funktionskontroller.
|
Dessutom ställer eleven i samråd med handledare in maskinerna och den tekniska utrustningen samt utför i samråd med handledare funktionskontroller.
|
Eleven löser efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven löser efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven löser i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt med skogsmaskinerna.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt med skogsmaskinerna.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När arbetet är utfört gör eleven en välgrundad och nyanserad bedömning av arbetsresultatet och rapporterar det.
|
När arbetet är utfört gör eleven en välgrundad bedömning av arbetsresultatet och rapporterar det.
|
När arbetet är utfört gör eleven en enkel bedömning av arbetsresultatet och rapporterar det.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|