Eleven identifierar i samband med fältstudier, med säkerhet, flera olika fiskarter och andra vattenlevande organismer.
|
Eleven identifierar i samband med fältstudier, med viss säkerhet, flera olika fiskarter och andra vattenlevande organismer.
|
Eleven identifierar i samband med fältstudier, med viss säkerhet, ett fåtal olika fiskarter och andra vattenlevande organismer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för dessa fiskarters och organismers miljökrav samt för hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för dessa fiskarters och organismers miljökrav samt för hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för dessa fiskarters och organismers miljökrav samt för hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Eleven tolkar och upprättar efter samråd med handledare vattenvårdsplaner.
|
Eleven tolkar och upprättar efter samråd med handledare vattenvårdsplaner.
|
Eleven tolkar och upprättar i samråd med handledare vattenvårdsplaner.
|
Planen innehåller en avancerad ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i fältstudier och inventeringar.
|
Planen innehåller en ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i fältstudier och inventeringar.
|
Planen innehåller en enkel ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i fältstudier och inventeringar.
|
I planeringen gör eleven en välgrundad och nyanserad bedömning av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på förväntat resultat och miljöhänsyn.
|
I planeringen gör eleven en välgrundad bedömning av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på förväntat resultat och miljöhänsyn.
|
I planeringen gör eleven en enkel bedömning av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på förväntat resultat och miljöhänsyn.
|
Eleven organiserar, planerar och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom fiske och vattenvård.
|
Eleven organiserar, planerar och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom fiske och vattenvård.
|
Eleven organiserar, planerar och genomför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom fiske och vattenvård.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet använder eleven redskap och annan utrustning.
|
|
I arbetet använder eleven redskap och annan utrustning.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare redskapen och utrustningen.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare redskapen och utrustningen.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven i samråd med handledare redskapen och utrustningen.
|
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiske, vattenvård och fiskevård.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiske, vattenvård och fiskevård.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiske, vattenvård och fiskevård.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|