Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika djur- och växtarter i olika biotoper samt för deras behov och hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Eleven redogör utförligt för olika djur- och växtarter i olika biotoper samt för deras behov och hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Eleven redogör översiktligt för olika djur- och växtarter i olika biotoper samt för deras behov och hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat vanliga sjukdomar och skador hos viltet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt vanliga sjukdomar och skador hos viltet.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt vanliga sjukdomar och skador hos viltet.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt och nyanserat lämpliga åtgärder som påverkar artsammansättningen i olika biotoper och därmed gynnar viltet.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt lämpliga åtgärder som påverkar artsammansättningen i olika biotoper och därmed gynnar viltet.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven översiktligt lämpliga åtgärder som påverkar artsammansättningen i olika biotoper och därmed gynnar viltet.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare viltvårdsplaner.
|
Eleven tolkar efter samråd med handledare viltvårdsplaner.
|
Eleven tolkar i samråd med handledare viltvårdsplaner.
|
Eleven följer också instruktioner och genomför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom jakt och viltvård.
|
Eleven följer också instruktioner och genomför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom jakt och viltvård.
|
Eleven följer också instruktioner och genomför i samråd med handledare avgränsade arbetsuppgifter inom jakt och viltvård.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare viltinventeringar.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare viltinventeringar.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare viltinventeringar.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet använder eleven olika jaktmetoder, jaktvapen, redskap och annan utrustning samt drar välgrundade och nyanserade slutsatser om hur olika metoder och utrustning påverkar jaktresultatet.
|
I arbetet använder eleven olika jaktmetoder, jaktvapen, redskap och annan utrustning samt drar välgrundade slutsatser om hur olika metoder och utrustning påverkar jaktresultatet.
|
I arbetet använder eleven olika jaktmetoder, jaktvapen, redskap och annan utrustning samt drar enkla slutsatser om hur olika metoder och utrustning påverkar jaktresultatet.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare utrustningen samt tillvaratar efter samråd med handledare det fällda viltet.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare utrustningen samt tillvaratar efter samråd med handledare det fällda viltet.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven i samråd med handledare utrustningen samt tillvaratar i samråd med handledare det fällda viltet.
|
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör jakt och viltvård.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör jakt och viltvård.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör jakt och viltvård.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|