Eleven identifierar i samband med fältstudier, med säkerhet, flera olika viltarter.
|
Eleven identifierar i samband med fältstudier, med viss säkerhet, flera olika viltarter.
|
Eleven identifierar i samband med fältstudier, med viss säkerhet, ett fåtal olika viltarter.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för dessa viltarters miljökrav samt för hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Eleven redogör också utförligt för dessa viltarters miljökrav samt för hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Eleven redogör också översiktligt för dessa viltarters miljökrav samt för hur man kan påverka deras livsbetingelser.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för vilken skada viltet kan förorsaka samt för hur man kan förebygga dessa skador.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för vilken skada viltet kan förorsaka samt för hur man kan förebygga dessa skador.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för vilken skada viltet kan förorsaka samt för hur man kan förebygga dessa skador.
|
Eleven tolkar samt upprättar efter samråd med handledare viltvårdsplaner med utgångspunkt i fältstudier och viltinventeringar.
|
Eleven tolkar samt upprättar efter samråd med handledare viltvårdsplaner med utgångspunkt i fältstudier och viltinventeringar.
|
Eleven tolkar samt upprättar i samråd med handledare viltvårdsplaner med utgångspunkt i fältstudier och viltinventeringar.
|
Planen innehåller en avancerad ekonomisk kalkyl.
|
Planen innehåller en ekonomisk kalkyl.
|
Planen innehåller en enkel ekonomisk kalkyl.
|
I planeringen gör eleven en välgrundad och nyanserad bedömning av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på lagstiftning, förväntat resultat och miljöhänsyn.
|
I planeringen gör eleven en välgrundad bedömning av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på lagstiftning, förväntat resultat och miljöhänsyn.
|
I planeringen gör eleven en enkel bedömning av när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på lagstiftning, förväntat resultat och miljöhänsyn.
|
Eleven organiserar, planerar och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom jakt, jaktledning och viltvård.
|
Eleven organiserar, planerar och genomför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom jakt, jaktledning och viltvård.
|
Eleven organiserar, planerar och genomför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom jakt, jaktledning och viltvård.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet använder eleven jaktvapen, redskap och annan utrustning.
|
|
I arbetet använder eleven jaktvapen, redskap och annan utrustning.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Dessutom löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare utrustningen.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare utrustningen.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven i samråd med handledare utrustningen.
|
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör jakt och viltvård.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör jakt och viltvård.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör jakt och viltvård.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|