Eleven genomför efter samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt med god precision och kontroll.
|
Eleven genomför efter samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt med precision och kontroll.
|
Eleven genomför i samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt med precision och kontroll.
|
I tränings- och tävlingssituationer väljer eleven med säkerhet insatsnivå efter kända förutsättningar samt agerar med säkerhet i nya miljöer.
|
|
I tränings- och tävlingssituationer väljer eleven med viss säkerhet insatsnivå efter kända förutsättningar samt agerar med viss säkerhet i nya miljöer.
|
Eleven väljer, utifrån tränings- och tävlingssituationer, med säkerhet metoder som utvecklar idrottsutövandet.
|
|
Eleven väljer, utifrån tränings- och tävlingssituationer, med viss säkerhet metoder som utvecklar idrottsutövandet.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat metodernas syfte.
|
Eleven beskriver utförligt metodernas syfte.
|
Eleven beskriver översiktligt metodernas syfte.
|
I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp.
|
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp.
|
Utifrån specifika metoder planerar och genomför eleven efter samråd med lärare sin träning.
|
Utifrån specifika metoder planerar och genomför eleven efter samråd med lärare sin träning.
|
Utifrån specifika metoder planerar och genomför eleven i samråd med lärare sin träning.
|
I träningen väljer och prövar eleven andra metoder som kan vara av betydelse för att förbättra resultatet.
|
|
I träningen väljer och prövar eleven andra metoder som kan vara av betydelse för att förbättra resultatet.
|
Dessutom tar eleven vid träning och tävling ansvar för att förebygga skador och ohälsa.
|
|
Dessutom tar eleven vid träning- och tävling ansvar för att förebygga skador och ohälsa.
|
Eleven utvärderar metoderna med nyanserade omdömen utifrån resultat och teorier.
|
Eleven utvärderar metoderna med nyanserade omdömen utifrån resultat och teorier.
|
Eleven utvärderar metoderna med enkla omdömen utifrån resultat och teorier.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat hur olika uppfattningar tränings- och tävlingssammanhang har betydelse för prestationsförmåga och idrottsliga resultat.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt hur olika uppfattningar i tränings- och tävlingssammanhang har betydelse för prestationsförmåga och idrottsliga resultat.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt hur olika uppfattningar i tränings- och tävlingssammanhang har betydelse för prestationsförmåga och idrottsliga resultat.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet i tränings- och tävlingssituationer.
|
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet i tränings- och tävlingssituationer.
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|