Eleven genomför, efter samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt skickligt med god precision och kontroll.
|
Eleven genomför, efter samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt skickligt med precision och kontroll.
|
Eleven genomför, i samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt skickligt med precision och kontroll.
|
I tränings- och tävlingssituationer väljer eleven med säkerhet insatsnivå efter kända förutsättningar samt visar anpassningsförmåga genom att med säkerhet anpassa insatsnivå i oförutsedda situationer.
|
|
I tränings- och tävlingssituationer väljer eleven med säkerhet insatsnivå efter kända förutsättningar samt visar anpassningsförmåga genom att med viss säkerhet anpassa insatsnivå i oförutsedda situationer.
|
I tävlingssituationer agerar eleven också med säkerhet i nya miljöer.
|
|
I tävlingssituationer agerar eleven också med viss säkerhet i nya miljöer.
|
Eleven använder tidigare tränings- och tävlingserfarenheter för att efter samråd med lärare långsiktigt planera tränings- och tävlingsaktiviteter.
|
Eleven använder tidigare tränings- och tävlingserfarenheter för att efter samråd med lärare långsiktigt planera tränings- och tävlingsaktiviteter.
|
Eleven använder tidigare tränings- och tävlingserfarenheter för att i samråd med lärare långsiktigt planera tränings- och tävlingsaktiviteter.
|
Eleven väljer med säkerhet metoder som utvecklar idrottsutövandet samt motiverar utförligt sina val med hänvisning till tidigare erfarenheter och relevanta teorier.
|
Eleven väljer med viss säkerhet metoder som utvecklar idrottsutövandet samt motiverar utförligt sina val med hänvisning till tidigare erfarenheter och relevanta teorier.
|
Eleven väljer med viss säkerhet metoder som utvecklar idrottsutövandet samt motiverar översiktligt sina val med hänvisning till tidigare erfarenheter och relevanta teorier.
|
Utifrån specifika metoder planerar och genomför eleven efter samråd med lärare sin träning.
|
Utifrån specifika metoder planerar och genomför eleven efter samråd med lärare sin träning.
|
Utifrån specifika metoder planerar och genomför eleven i samråd med lärare sin träning.
|
Eleven utvärderar metoderna med nyanserade omdömen utifrån resultat och teorier.
|
Eleven utvärderar metoderna med nyanserade omdömen utifrån resultat och teorier.
|
Eleven utvärderar metoderna med enkla omdömen utifrån resultat och teorier.
|
I utvärderingen använder eleven med säkerhet centrala begrepp, hänvisar till teorier, förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I utvärderingen använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp, hänvisar till teorier, förklarar samband och drar välgrundade slutsatser.
|
I utvärderingen använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp, hänvisar till teorier, förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser.
|
I träningen väljer och prövar eleven andra metoder som kan vara av betydelse för att förbättra resultatet.
|
|
I träningen väljer och prövar eleven andra metoder som kan vara av betydelse för att förbättra resultatet.
|
Dessutom tar eleven vid träning och tävling ansvar för att förebygga skador och ohälsa.
|
|
Dessutom tar eleven vid träning och tävling ansvar för att förebygga skador och ohälsa.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat centrala faktorer i livsstilen som är betydelsefulla för att prestera optimalt i tränings- och tävlingsverksamhet.
|
Eleven diskuterar utförligt centrala faktorer i livsstilen som är betydelsefulla för att presetera optimalt i tränings- och tävlingsverksamhet.
|
Eleven diskuterar översiktligt centrala faktorer i livsstilen som är betydelsefulla för att presetera optimalt i tränings- och tävlingsverksamhet.
|
Vidare diskuterar eleven utförligt och nyanserat kring de förväntningar som samhället har på elitidrotten och dess utövare.
|
Vidare diskuterar eleven utförligt kring de förväntningar som samhället har på elitidrotten och dess utövare.
|
Vidare diskuterar eleven översiktligt kring de förväntningar som samhället har på elitidrotten och dess utövare.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet i tränings- och tävlingssituationer.
|
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet i tränings- och tävlingssituationer.
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|