Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, uppgifter och aktiviteter utifrån syfte och mål.
|
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, uppgifter och aktiviteter utifrån syfte och mål.
|
Utifrån planeringen genomför eleven uppgifterna och aktiviteterna efter samråd med lärare samt anpassar genomförandet till den aktuella situationen.
|
Utifrån planeringen genomför eleven uppgifterna och aktiviteterna efter samråd med lärare.
|
Utifrån planeringen genomför eleven uppgifterna och aktiviteterna i samråd med lärare.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av utförda uppgifter och aktiviteter.
|
I dokumentationen använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I dokumentationen använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven uppgifterna och aktiviteterna med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål och deltagarnas respons.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven uppgifterna och aktiviteterna med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven uppgifterna och aktiviteterna med enkla omdömen utifrån uppsatta mål.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt och nyanserat möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven översiktligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
Eleven resonerar utförligt kring riskanalyser av tränings- och tävlingsmiljöer samt deras betydelse för prestationsutvecklingen.
|
|
Eleven resonerar översiktligt kring riskanalyser av tränings- och tävlingsmiljöer samt deras betydelse för prestationsutvecklingen.
|
I samband med detta redogör eleven utförligt för grundläggande behandling vid vanligt förekommande idrottsskador samt agerar med säkerhet vid omhändertagande av akut skada.
|
I samband med detta redogör eleven utförligt för grundläggande behandling vid vanligt förekommande idrottsskador samt agerar med säkerhet vid omhändertagande av akut skada.
|
I samband med detta redogör eleven översiktligt för grundläggande behandling vid vanligt förekommande idrottsskador samt agerar med viss säkerhet vid omhändertagande av akut skada.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat ledarskapets villkor och förutsättningar samt organisationsformer inom specifik idrott.
|
Eleven beskriver utförligt ledarskapets villkor och förutsättningar samt organisationsformer inom specifik idrott.
|
Eleven beskriver översiktligt ledarskapets villkor och förutsättningar samt organisationsformer inom specifik idrott.
|
Dessutom ger eleven exempel på vad som påverkar ledarskapet och organisationen.
|
|
Dessutom ger eleven exempel på vad som påverkar ledarskapet och organisationen.
|
I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser.
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, uppfattningar och handlingar i relation till uppgifterna och aktiviteterna samt till ledarskap.
|
Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, uppfattningar och handlingar i relation till uppgifterna och aktiviteterna samt till ledarskap.
|
Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, uppfattningar och handlingar i relation till uppgifterna och aktiviteterna samt till ledarskap.
|
|
I diskussioner framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussioner framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I arbetet interagerar eleven samt kommunicerar med säkerhet i sitt ledarskap och i möten med människor.
|
|
I arbetet interagerar eleven samt kommunicerar med viss säkerhet i sitt ledarskap och i möten med människor.
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
Eleven diskuterar utförligt sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
-
|
I planeringen identifierar eleven kritiska moment och förebygger hinder som kan uppstå under genomförandet.
|
-
|
-
|
Dessutom värderar eleven teorierna med nyanserade omdömen och argumenterar för deras styrkor och svagheter.
|
-
|
-
|