Eleven redogör utförligt och nyanserat för branschen, dess driftsområden och samhällsfunktion.
|
Eleven redogör utförligt för branschen, dess driftsområden och samhällsfunktion.
|
Eleven redogör översiktligt för branschen, dess driftsområden och samhällsfunktion.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för spårbundna fordonstyper, deras användningsområden och driftsmiljö.
|
Eleven redogör utförligt för spårbundna fordonstyper, deras användningsområden och driftsmiljö.
|
Eleven redogör översiktligt för spårbundna fordonstyper, deras användningsområden och driftsmiljö.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för konstruktion och funktion hos spårfordon med olika driftarter samt funktionssystem och hur dessa system samverkar.
|
Eleven redogör även utförligt för konstruktion och funktion hos spårfordon med olika driftarter samt funktionssystem och hur dessa system samverkar.
|
Eleven redogör även översiktligt för konstruktion och funktion hos spårfordon med olika driftarter samt funktionssystem och hur dessa system samverkar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat metoder för underhåll samt redogör utförligt och nyanserat för underhållets betydelse för driftssäkerhet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt metoder för underhåll samt redogör utförligt för underhållets betydelse för driftssäkerhet.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt metoder för underhåll samt redogör översiktligt för underhållets betydelse för driftssäkerhet.
|
Eleven planerar och organiserar arbetsuppgifter efter samråd med handledare.
|
Eleven planerar och organiserar arbetsuppgifter efter samråd med handledare.
|
Eleven planerar och organiserar arbetsuppgifter i samråd med handledare.
|
I planeringen tolkar eleven med säkerhet instruktioner, ritningar och funktionsbeskrivningar.
|
|
I planeringen tolkar eleven med viss säkerhet instruktioner, ritningar och funktionsbeskrivningar.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg och utrustning som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg och utrustning som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven i samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg och utrustning som passar för uppgiften.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med visst handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert såväl för eleven själv som för andra samt använder skyddsutrustning och lämpliga arbetskläder.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert såväl för eleven själv som för andra samt använder skyddsutrustning och lämpliga arbetskläder.
|
Dessutom vårdar eleven med säkerhet utrustning, maskiner och verktyg enligt instruktioner.
|
|
Dessutom vårdar eleven med viss säkerhet utrustning, maskiner och verktyg enligt instruktioner.
|
Eleven utför med noggrannhet efter samråd med handledare arbetsuppgifter med installationer, montering och demontering i enlighet med arbetsbeskrivningar, säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner.
|
Eleven utför med noggrannhet efter samråd med handledare arbetsuppgifter med installation, montering och demontering i enlighet med arbetsbeskrivningar, säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner.
|
Eleven utför med noggrannhet i samråd med handledare arbetsuppgifter med installation, montering och demontering i enlighet med arbetsbeskrivningar, säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner.
|
Resultatet av arbetet är gott utifrån givna kvalitets- och funktionskrav.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande utifrån givna kvalitets- och funktionskrav.
|
Vid arbete i nya situationer använder eleven med säkerhet instruktioner och utrustningsbeskrivningar.
|
Vid arbete i nya situationer använder eleven med säkerhet instruktioner och utrustningsbeskrivningar.
|
Vid arbete i bekanta situationer använder eleven med säkerhet instruktioner och utrustningsbeskrivningar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för material, teknik, metoder och verktyg som används för arbetsuppgiften och hur dessa påverkar kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör utförligt för material, teknik, metoder och verktyg som används för arbetsuppgiften och hur dessa påverkar kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör översiktligt för material, teknik, metoder och verktyg som används för arbetsuppgiften och hur dessa påverkar kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör dessutom utförligt och nyanserat för eventuella svårigheter under arbetet samt utvärderar med välgrundade och nyanserade omdömen den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör dessutom utförligt för eventuella svårigheter under arbetet samt utvärderar med välgrundade omdömen den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör dessutom översiktligt för eventuella svårigheter under arbetet samt utvärderar med enkla omdömen den egna arbetsinsatsen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för individens, gruppens och den mänskliga faktorns betydelse i arbetet samt beskriver åtgärder vid olyckstillbud.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för individens, gruppens och den mänskliga faktorns betydelse i arbetet samt beskriver åtgärder vid olyckstillbud.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för individens, gruppens och den mänskliga faktorns betydelse i arbetet samt beskriver åtgärder vid olyckstillbud.
|
Eleven använder med säkerhet relevant fackspråk.
|
Eleven använder med viss säkerhet relevanta fackspråk.
|
Eleven använder med viss säkerhet relevanta facktermer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
I arbetet använder eleven i nya situationer med säkerhet instruktioner och utrustningsbeskrivningar.
|
-
|
-
|