Eleven beskriver utförligt och nyanserat djurens anatomi.
|
Eleven beskriver utförligt djurens anatomi.
|
Eleven beskriver översiktligt djurens anatomi.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för styckningsdetaljernas och köttsorteringarnas användningsområden samt hur styckningsdetaljerna ska hanteras, förpackas och förvaras.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för styckningsdetaljernas och köttsorteringarnas användningsområden samt hur styckningsdetaljerna ska hanteras, förpackas och förvaras.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för styckningsdetaljernas och köttsorteringarnas användningsområden samt hur styckningsdetaljerna ska hanteras, förpackas och förvaras.
|
Vidare redogör eleven utförligt och nyanserat för styckningsdetaljernas kött- och styckningskvalitet.
|
Vidare redogör eleven utförligt för styckningsdetaljernas kött- och styckningskvalitet.
|
Vidare redogör eleven översiktligt för styckningsdetaljernas kött- och styckningskvalitet.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare styckningsarbete.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare styckningsarbete.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare styckningsarbete.
|
Vid planeringen gör eleven med säkerhet en styckningskalkyl samt motiverar utförligt och nyanserat sin kalkyl utifrån ekonomiska aspekter.
|
Vid planeringen gör eleven med viss säkerhet en styckningskalkyl samt motiverar utförligt sin kalkyl utifrån ekonomiska aspekter.
|
Vid planeringen gör eleven med viss säkerhet en styckningskalkyl samt motiverar översiktligt sin kalkyl utifrån ekonomiska aspekter.
|
Eleven genomför med mycket gott handlag styckning med ett gott resultat.
|
Eleven genomför med gott handlag styckning med ett tillfredsställande resultat.
|
Eleven genomför med visst handlag styckning med ett tillfredsställande resultat.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen råvarornas kvalitet.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen råvarornas kvalitet.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen råvarornas kvalitet.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet utrustning, maskiner och verktyg.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet utrustning, maskiner och verktyg.
|
Eleven hanterar, väljer förpackningsmaterial till, förpackar, märker och förvarar med säkerhet styckningsdetaljerna i enlighet med lagar och andra bestämmelser.
|
|
Eleven hanterar, väljer förpackningsmaterial till, förpackar, märker och förvarar med viss säkerhet styckningsdetaljerna i enlighet med lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt motiverar utförligt och nyanserat arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
Dessutom arbetar eleven med säkerhet på ett ekonomiskt och miljömässigt sätt.
|
|
Dessutom arbetar eleven med viss säkerhet på ett ekonomiskt och miljömässigt sätt.
|
När arbetet är utfört genomför eleven efter samråd med handledare underhåll av utrustning, maskiner och verktyg.
|
När arbetet är utfört genomför eleven efter samråd med handledare underhåll av utrustning, maskiner och verktyg.
|
När arbetet är utfört genomför eleven i samråd med handledare underhåll av utrustning, maskiner och verktyg.
|
Dessutom utvärderar eleven med nyanserade omdömen produkternas kvalitet, produktionens effektivitet och sitt arbete samt ger förslag på hur kvaliteten, effektiviteten och det egna arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven med nyanserade omdömen produkternas kvalitet, produktionens effektivitet och sitt arbete.
|
Dessutom utvärderar eleven med enkla omdömen produkternas kvalitet, produktionens effektivitet och sitt arbete.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|