Eleven redogör utförligt och nyanserat för uppbyggnad av dramatisk text och beskriver utförligt och nyanserat dramaturgiska verktyg.
|
Eleven redogör utförligt för uppbyggnad av dramatisk text och beskriver utförligt dramaturgiska verktyg.
|
Eleven redogör översiktligt för uppbyggnad av dramatisk text och beskriver översiktligt dramaturgiska verktyg.
|
Eleven skapar dramatisk text med utgångspunkt från sig själv och med personligt uttryck samt bearbetar och dramatiserar några komplexa förlagor.
|
Eleven skapar enkel dramatisk text med utgångspunkt från sig själv samt bearbetar och dramatiserar några förlagor.
|
Eleven skapar enkel dramatisk text med utgångspunkt från sig själv samt bearbetar och dramatiserar några enkla förlagor.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur olika uttryck samverkar i dramatisk text och hur dramatisk text samverkar med andra uttrycksformer.
|
Eleven beskriver utförligt hur olika uttryck samverkar i dramatisk text och hur dramatisk text samverkar med andra uttrycksformer.
|
Eleven beskriver översiktligt hur olika uttryck samverkar i dramatisk text och hur dramatisk text samverkar med andra uttrycksformer.
|
Eleven kommunicerar med säkerhet med publik genom några former av komplex dramatisk text.
|
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom några former av dramatisk text.
|
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom några former av enkel dramatisk text.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat det egna skapandet samt värderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven diskuterar utförligt det egna skapandet samt värderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven diskuterar översiktligt det egna skapandet samt värderar det med enkla omdömen.
|
Dessutom gör eleven analyser av några komplexa dramatiska texter och tolkar dessa.
|
Dessutom gör eleven analyser av några dramatiska texter och tolkar dessa.
|
Dessutom gör eleven en enkel analys av någon enkel dramatisk text och tolkar denna.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för dramatik och dramaturgi från olika historiska epoker.
|
Eleven redogör utförligt för dramatik och dramaturgi från olika historiska epoker.
|
Eleven redogör översiktligt för dramatik och dramaturgi från olika historiska epoker.
|
I redogörelsen gör eleven med säkerhet kopplingar till teorier och till samhället.
|
|
I redogörelsen gör eleven med viss säkerhet kopplingar till teorier och till samhället.
|
I sina analyser och i sin redogörelse använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
I sina analyser och i sin redogörelse använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
I sin analys och redogörelse använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|