Eleven gör efter samråd med handledare tolkningar av sceniskt material.
|
Eleven gör efter samråd med handledare tolkningar av sceniskt material.
|
Eleven gör i samråd med handledare tolkningar av sceniskt material.
|
Utifrån dessa tolkningar skapar eleven, efter samråd med handledare, med hjälp av scenografi, kostym eller maskering en personlig och komplex design av det sceniska rummet.
|
Utifrån dessa tolkningar skapar eleven, efter samråd med handledare, med hjälp av scenografi, kostym eller maskering en design av det sceniska rummet.
|
Utifrån dessa tolkningar skapar eleven, i samråd med handledare, med hjälp av scenografi, kostym eller maskering en enkel design av det sceniska rummet.
|
I arbetet planerar eleven efter samråd med handledare samt redogör utförligt och nyanserat för idéer med hjälp av skisser, ritningar och modeller.
|
I arbetet planerar eleven efter samråd med handledare samt redogör utförligt för idéer med hjälp av skisser, ritningar och modeller.
|
I arbetet planerar eleven i samråd med handledare samt redogör översiktligt för idéer med hjälp av skisser, ritningar och modeller.
|
Dessutom använder eleven med mycket gott handlag material och verktyg.
|
Dessutom använder eleven med gott handlag material och verktyg.
|
Dessutom använder eleven med visst handlag material och verktyg.
|
Eleven arbetar säkert med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
|
|
Eleven arbetar säkert med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för de val som har gjorts under arbetet samt för motiven för dessa.
|
Eleven redogör utförligt för de val som har gjorts under arbetet samt för motiven för dessa.
|
Eleven redogör översiktligt för de val som har gjorts under arbetet samt för motiven för dessa.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur designen är en del av den sceniska gestaltningens konstnärliga uttryck och samspelar med teaterns övriga uttryck.
|
Eleven beskriver utförligt hur designen är en del av den sceniska gestaltningens konstnärliga uttryck och samspelar med teaterns övriga uttryck.
|
Eleven beskriver översiktligt hur designen är en del av den sceniska gestaltningens konstnärliga uttryck och samspelar med teaterns övriga uttryck.
|
Eleven kommunicerar med säkerhet med publik genom att använda scenografi, rekvisita, kostym eller maskering.
|
|
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom att använda scenografi, rekvisita, kostym eller maskering.
|
Dessutom samarbetar eleven med säkerhet och tar initiativ i arbetet i olika gestaltningsuppgifter.
|
|
Dessutom samarbetar eleven med viss säkerhet i olika gestaltningsuppgifter.
|
Eleven diskuterar även utförligt och nyanserat sitt eget och andras arbete med scenografi, rekvisita, kostym eller maskering samt värderar med nyanserade omdömen hur scenografi, rekvisita, kostym eller maskering interagerar med andra uttrycksmedel i sceniska gestaltningar.
|
Eleven diskuterar även utförligt sitt eget och andras arbete med scenografi, rekvisita, kostym eller maskering samt värderar med nyanserade omdömen hur scenografi, rekvisita, kostym eller maskering interagerar med andra uttrycksmedel i sceniska gestaltningar.
|
Eleven diskuterar även översiktligt sitt eget och andras arbete med scenografi, rekvisita, kostym eller maskering samt värderar med enkla omdömen hur scenografi, rekvisita, kostym eller maskering interagerar med andra uttrycksmedel i sceniska gestaltningar.
|
I diskussionen använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I diskussionen använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom ger eleven förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|