Eleven gestaltar med gott resultat flera komplexa uttryck med kroppen och rösten.
|
Eleven gestaltar med tillfredsställande resultat några uttryck med kroppen och rösten.
|
Eleven gestaltar med tillfredsställande resultat några enkla uttryck med kroppen och rösten.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur teaterns scenografi, mask, kostym, ljud och ljus ingår i sceniska gestaltningar samt gestaltar inom flera av dessa områden.
|
Eleven beskriver utförligt hur teaterns scenografi, mask, kostym, ljud och ljus ingår i sceniska gestaltningar samt gestaltar inom några av dessa områden.
|
Eleven beskriver översiktligt hur teaterns scenografi, mask, kostym, ljud och ljus ingår i sceniska gestaltningar samt gestaltar inom något av dessa områden.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för uppbyggnaden av flera komplexa sceniska berättelser.
|
Eleven redogör utförligt för uppbyggnaden av några sceniska berättelser.
|
Eleven redogör översiktligt för uppbyggnaden av några enkla sceniska berättelser.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur flera av teaterns uttrycksområden samverkar samt kommunicerar med säkerhet med publik genom att använda flera av teaterns uttrycksmedel.
|
Eleven beskriver utförligt hur några av teaterns uttrycksområden samverkar samt kommunicerar med viss säkerhet några med publik genom att använda teaterns uttrycksmedel.
|
Eleven beskriver översiktligt hur några av teaterns uttrycksområden samverkar samt kommunicerar med viss säkerhet med publik genom att använda några av teaterns uttrycksmedel.
|
Eleven samarbetar med säkerhet i olika gestaltningsgrupper.
|
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet i olika gestaltningsgrupper.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat det egna skapandet samt värderar det med nyanserade omdömen och formulerar vägar för hur skapandet kan utvecklas.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt det egna skapandet samt värderar det med nyanserade omdömen.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt det egna skapandet samt värderar det med enkla omdömen.
|
Eleven gör komplexa analyser av andras sceniska gestaltningar samt tolkar dessa.
|
Eleven gör analyser av andras sceniska gestaltningar samt tolkar dessa.
|
Eleven gör en enkel analys av någon annans sceniska gestaltning samt tolkar denna.
|
I sina analyser använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
I sina analyser använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
I sin analys använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|