Eleven gestaltar en komplex scenisk karaktär med kroppen och rösten med gott resultat och med ett personligt uttryck.
|
Eleven gestaltar en scenisk karaktär med kroppen och rösten med tillfredsställande resultat.
|
Eleven gestaltar en enkel scenisk karaktär med kroppen och rösten med tillfredsställande resultat.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för flera metoder för sceniskt karaktärsarbete.
|
Eleven redogör utförligt för några metoder för sceniskt karaktärsarbete.
|
Eleven redogör översiktligt för någon metod för sceniskt karaktärsarbete.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur olika sceniska karaktärer, med sina olika funktioner, bygger upp en komplex scenisk berättelse.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur olika sceniska karaktärer, med sina olika funktioner, bygger upp en scenisk berättelse.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur olika sceniska karaktärer, med sina olika funktioner, bygger upp en enkel scenisk berättelse.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur flera uttryck samverkar för att skapa en komplex scenisk karaktär och hur en scenisk karaktär samverkar med flera andra uttrycksområden inom teatern.
|
Eleven beskriver utförligt hur några uttryck samverkar för att skapa en scenisk karaktär och hur en scenisk karaktär samverkar med några andra uttrycksområden inom teatern.
|
Eleven beskriver översiktligt hur några uttryck samverkar för att skapa en enkel scenisk karaktär och hur en scenisk karaktär samverkar med några andra uttrycksområden inom teatern.
|
Eleven kommunicerar med säkerhet med publik genom att gestalta en scenisk karaktär.
|
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom att gestalta en scenisk karaktär.
|
Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom att gestalta en enkel scenisk karaktär.
|
Eleven samarbetar med säkerhet och tar initiativ i arbetet i gestaltningsgrupper.
|
|
Eleven samarbetar med viss säkerhet i gestaltningsgrupper.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat det egna skapandet av sceniska karaktärer samt värderar det med nyanserade omdömen och formulerar vägar för hur skapandet kan utvecklas.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt det egna skapandet av sceniska karaktärer samt värderar det med nyanserade omdömen.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt det egna skapandet av sceniska karaktärer samt värderar det med enkla omdömen.
|
Eleven gör analyser av några sceniska gestaltningar samt tolkar dessa.
|
Eleven gör analyser av några sceniska gestaltningar samt tolkar dessa.
|
Eleven gör enkla analyser av någon scenisk gestaltning samt tolkar denna.
|
I sina analyser använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
I sina analyser använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
I sin analys använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|