Eleven tolkar i sitt arbete med säkerhet mönster- eller ritningsunderlag samt bereder och organiserar efter samråd med handledare arbetet utifrån dem.
|
Eleven tolkar i sitt arbete med viss säkerhet mönster- eller ritningsunderlag samt bereder och organiserar efter samråd med handledare arbetet utifrån dem.
|
Eleven tolkar i sitt arbete med viss säkerhet mönster- eller ritningsunderlag samt bereder och organiserar i samråd med handledare arbetet utifrån dem.
|
Dessutom framställer eleven med noggrannhet och efter samråd med handledare mönster eller ritningar manuellt i enlighet med givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Dessutom framställer eleven med noggrannhet och efter samråd med handledare mönster eller ritningar manuellt i enlighet med givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Dessutom framställer eleven med noggrannhet och i samråd med handledare mönster eller ritningar manuellt i enlighet med givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Elevens mönster eller ritningar är av god kvalitet.
|
|
Elevens mönster eller ritningar är av tillfredsställande kvalitet.
|
I arbetet med att framställa mönster eller ritningar väljer eleven efter samråd med handledare metoder och utrustning som passar för uppgiften.
|
I arbetet med att framställa mönster eller ritningar väljer eleven efter samråd med handledare metoder och utrustning som passar för uppgiften.
|
I arbetet med att framställa mönster eller ritningar väljer eleven i samråd med handledare metoder och utrustning som passar för uppgiften.
|
Dessutom söker eleven med säkerhet information från relevanta källor.
|
|
Dessutom söker eleven med viss säkerhet information från relevanta källor.
|
Eleven hanterar verktyg och utrustning med säkerhet och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
|
Eleven hanterar verktyg och utrustning med viss säkerhet och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer samt åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer samt åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer samt åtgärdar dem i samråd med handledare.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för den teknik och de metoder som använts för arbetsuppgiften.
|
Eleven redogör utförligt för den teknik och de metoder som använts för arbetsuppgiften.
|
Eleven redogör översiktligt för den teknik och de metoder som använts för arbetsuppgiften.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur tillämpningen av dessa påverkar kvalitet och slutresultat.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur tillämpningen av dessa påverkar kvalitet och slutresultat.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur tillämpningen av dessa påverkar kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för använda beteckningar.
|
Eleven redogör även utförligt för använda beteckningar.
|
Eleven redogör även översiktligt för använda beteckningar.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven använder med säkerhet korrekt fackspråk.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet korrekt fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|