Eleven beskriver utförligt och nyanserat utrustningar som används för att koppla samman dragfordon och släpfordon samt redogör utförligt och nyanserat för hur dessa fordon kan kombineras.
|
Eleven beskriver utförligt utrustningar som används för att koppla samman dragfordon och släpfordon samt redogör utförligt för hur dessa fordon kan kombineras.
|
Eleven beskriver översiktligt utrustningar som används för att koppla samman dragfordon och släpfordon samt redogör översiktligt för hur dessa fordon kan kombineras.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för skillnader mellan olika dragutrustningar.
|
Eleven redogör också utförligt för skillnader mellan olika dragutrustningar.
|
Eleven redogör också översiktligt för skillnader mellan olika dragutrustningar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för mått- och viktbestämmelser för trafik som går över landsgränser samt för skillnader mellan olika länder.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för mått- och viktbestämmelser för trafik som går över landsgränser.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för mått- och viktbestämmelser för trafik som går över landsgränser.
|
Eleven kör och manövrerar fordonskombinationer på ett trafiksäkert sätt i varierande trafikmiljöer.
|
Eleven kör och manövrerar fordonskombinationer på ett trafiksäkert sätt i varierande trafikmiljöer.
|
Eleven kör och manövrerar fordonskombinationer på ett trafiksäkert sätt i enkla och varierande trafikmiljöer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur man kan framföra fordon bränsleekonomiskt och miljövänligt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur man kan framföra fordon bränsleekonomiskt och miljövänligt.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur man kan framföra fordon bränsleekonomiskt och miljövänligt.
|
Eleven utför efter samråd med handledare sammankoppling och frånkoppling av släp samt vidtar nödvändiga åtgärder vid parkering och motiverar utförligt åtgärderna.
|
Eleven utför efter samråd med handledare sammankoppling och frånkoppling av släp samt vidtar nödvändiga åtgärder vid parkering och motiverar översiktligt åtgärderna.
|
Eleven utför i samråd med handledare sammankoppling och frånkoppling av släp samt vidtar nödvändiga åtgärder vid parkering.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat funktionen hos släpfordons färdbroms- och parkeringsbromssystem.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt funktionen hos släpfordons färdbroms- och parkeringsbromssystem.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt funktionen hos släpfordons färdbroms- och parkeringsbromssystem.
|
Eleven utför också efter samråd med handledare säkerhetskontroll av fordonskombinationer samt vidtar vid behov åtgärder och motiverar dessa utförligt och nyanserat.
|
Eleven utför också efter samråd med handledare säkerhetskontroll av fordonskombinationer samt vidtar vid behov åtgärder och motiverar dessa utförligt.
|
Eleven utför också i samråd med handledare säkerhetskontroll av fordonskombinationer samt vidtar vid behov åtgärder och motiverar dessa översiktligt.
|
I arbetet gör eleven, med gott resultat, lastviktsberäkningar på fordonskombinationer samt värderar resultatet med nyanserade omdömen.
|
I arbetet gör eleven, med tillfredsställande resultat, lastviktsberäkningar på fordonskombinationer samt värderar resultatet med enkla omdömen.
|
I arbetet gör eleven, med tillfredsställande resultat, enkla lastviktsberäkningar på fordonskombinationer samt värderar resultatet med enkla omdömen.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lastbil och utrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lastbil och utrustning.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|