Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom mätteknik och trädgårdsanläggning med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom mätteknik och trädgårdsanläggning med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom mätteknik och trädgårdsanläggning med aktuell teknisk utrustning.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med de verktyg och den tekniska utrustning som används inom trädgårdsanläggning.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med de verktyg och den tekniska utrustning som används inom trädgårdsanläggning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för byggprocessen från gestaltning och projektering till färdig trädgårdsanläggning.
|
Eleven redogör utförligt för byggprocessen från gestaltning och projektering till färdig trädgårdsanläggning.
|
Eleven redogör översiktligt för byggprocessen från gestaltning och projektering till färdig trädgårdsanläggning.
|
Dessutom läser och tolkar eleven med säkerhet ritningar och andra bygghandlingar.
|
|
Dessutom läser och tolkar eleven med viss säkerhet ritningar och andra bygghandlingar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för parker och trädgårdar ur ett brukarperspektiv, speciellt för hur den gröna miljön gestaltas för olika brukargrupper.
|
Eleven redogör utförligt för parker och trädgårdar ur ett brukarperspektiv, speciellt för hur den gröna miljön gestaltas för olika brukargrupper.
|
Eleven redogör översiktligt för parker och trädgårdar ur ett brukarperspektiv, speciellt för hur den gröna miljön gestaltas för olika brukargrupper.
|
I samband med fältstudier redogör eleven utförligt och nyanserat för parkers, kyrkogårdars och trädgårdsanläggningars historia.
|
I samband med fältstudier redogör eleven utförligt för parkers, kyrkogårdars och trädgårdsanläggningars historia.
|
I samband med fältstudier redogör eleven översiktligt för parkers, kyrkogårdars och trädgårdsanläggningars historia.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för parkernas, kyrkogårdarnas och trädgårdsanläggningarnas funktion, uppbyggnad och läge samt för deras materialval och växtval.
|
Eleven redogör också utförligt för parkernas, kyrkogårdarnas och trädgårdsanläggningarnas funktion, uppbyggnad och läge samt för deras materialval och växtval.
|
Eleven redogör också översiktligt för parkernas, kyrkogårdarnas och trädgårdsanläggningarnas funktion, uppbyggnad och läge samt för deras materialval och växtval.
|
Dessutom gör eleven välgrundade och nyanserade bedömningar av trädgårdsanläggningars estetiska uttryck.
|
Dessutom gör eleven välgrundade bedömningar av trädgårdsanläggningars estetiska uttryck.
|
Dessutom gör eleven enkla bedömningar av trädgårdsanläggningars estetiska uttryck.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|