Trädgårdsanläggning 2
Kurskod: TRDTRÄ02 Poäng: 100Kursen trädgårdsanläggning 2 omfattar punkterna 1–6 och 8 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen trädgårdsanläggning 2 omfattar punkterna 1–6 och 8 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom trädgårdsanläggning. | Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom trädgårdsanläggning. | Eleven organiserar, planerar och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom trädgårdsanläggning. |
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag aktuell teknisk utrustning och handredskap. | I arbetet använder eleven med gott handlag aktuell teknisk utrustning och handredskap. | I arbetet använder eleven med visst handlag aktuell teknisk utrustning och handredskap. |
Resultatet av arbetet är gott. | Resultatet av arbetet är tillfredsställande. | |
Eleven löser efter samråd med handledare de problem som uppstår. | Eleven löser efter samråd med handledare de problem som uppstår. | Eleven löser i samråd med handledare de problem som uppstår. |
Eleven tar ansvar för, och arbetar säkert och ergonomiskt med, den tekniska utrustning och de handredskap som används. | Eleven tar ansvar för, och arbetar säkert och ergonomiskt med, den tekniska utrustning och de handredskap som används. | |
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer. | Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer. | Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer. |
Eleven utarbetar efter samråd med handledare förslag till en trädgårdsanläggning för en vald brukargrupp. | Eleven utarbetar efter samråd med handledare förslag till en trädgårdsanläggning för en vald brukargrupp. | Eleven utarbetar i samråd med handledare förslag till en trädgårdsanläggning för en vald brukargrupp. |
I arbetet redogör eleven utförligt och nyanserat för på vilket sätt trädgårdsanläggningens funktion är anpassad till den valda brukargruppen. | I arbetet redogör eleven utförligt för på vilket sätt trädgårdsanläggningens funktion är anpassad till den valda brukargruppen. | I arbetet redogör eleven översiktligt för på vilket sätt trädgårdsanläggningens funktion är anpassad till den valda brukargruppen. |
I förslaget ingår en avancerad ekonomisk kalkyl samt materialval och växtval för trädgårdsanläggningen. | I förslaget ingår en ekonomisk kalkyl samt materialval och växtval för trädgårdsanläggningen. | I förslaget ingår en enkel ekonomisk kalkyl samt materialval och växtval för trädgårdsanläggningen. |
Eleven motiverar utförligt och nyanserat dessa val samt gör välgrundade och nyanserade bedömningar av trädgårdsanläggningens estetiska uttryck. | Eleven motiverar utförligt dessa val samt gör välgrundade bedömningar av trädgårdsanläggningens estetiska uttryck. | Eleven motiverar översiktligt dessa val samt gör enkla bedömningar av trädgårdsanläggningens estetiska uttryck. |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .