Eleven beskriver utförligt och nyanserat kroppens uppbyggnad och funktion med fokus på näringsfysiologi och energigivande processer.
|
Eleven beskriver utförligt kroppens uppbyggnad och funktion med fokus på näringsfysiologi och energigivande processer.
|
Eleven beskriver översiktligt kroppens uppbyggnad och funktion med fokus på näringsfysiologi och energigivande processer.
|
I beskrivningen ger eleven exempel på hur kroppen påverkas av kost, träning och vila.
|
|
I beskrivningen ger eleven exempel på hur kroppen påverkas av kost, träning och vila.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för olika träningsmetoder samt för hur träning kan användas för att förebygga skador och ohälsa.
|
Eleven redogör också utförligt för olika träningsmetoder samt för hur träning kan användas för att förebygga skador och ohälsa.
|
Eleven redogör också översiktligt för olika träningsmetoder samt för hur träning kan användas för att förebygga skador och ohälsa.
|
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser.
|
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser.
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, olika träningsprogram i syfte att öka prestationen, förebygga skador och ohälsa samt rehabilitera.
|
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, olika träningsprogram i syfte att öka prestationen, förebygga skador och ohälsa samt rehabilitera.
|
Utifrån planeringen genomför eleven träningsprogrammen efter samråd med handledare samt anpassar vid behov genomförandet till ändrade förutsättningar.
|
Utifrån planeringen genomför eleven träningsprogrammen efter samråd med handledare.
|
Utifrån planeringen genomför eleven träningsprogrammen i samråd med handledare.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utförda aktiviteter.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av utförda aktiviteter.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av utförda aktiviteter.
|
I dokumentationen använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I dokumentationen använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
Eleven utvärderar träningsprogrammen med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål och deltagarnas respons.
|
Eleven utvärderar träningsprogrammen med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål och deltagarnas respons.
|
Eleven utvärderar träningsprogrammen med enkla omdömen utifrån uppsatta mål.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt och nyanserat möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven översiktligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till träning och kroppsideal.
|
Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till träning och kroppsideal.
|
Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i relation till träning och kroppsideal.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade och nyanserade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
Eleven diskuterar utförligt sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
-
|
I planeringen identifierar eleven kritiska moment och förebygger hinder som kan uppstå under genomförandet.
|
-
|
-
|