Trädgårdsodling – grund
Kurskod: TROTRO5 Poäng: 100Kursen trädgårdsodling – grund omfattar punkterna 1–3 och 5 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen trädgårdsodling – grund omfattar punkterna 1–3 och 5 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven identifierar och namnger med säkerhet några kulturväxter samt förklarar på ett utvecklat sätt hur växternas livsmiljöer påverkar deras utveckling. | Eleven identifierar och namnger med viss säkerhet några kulturväxter samt förklarar på ett enkelt sätt hur växternas livsmiljöer påverkar deras utveckling. | Eleven medverkar i att identifiera och namnge några kulturväxter samt medverkar i att förklara hur växternas livsmiljöer påverkar deras utveckling. |
Eleven utför olika arbetsmoment inom trädgårdsodling med gott resultat. | Eleven utför olika arbetsmoment inom trädgårdsodling med tillfredsställande resultat. | Eleven medverkar i att utföra olika arbetsmoment inom trädgårdsodling. |
I arbetet väljer, använder och sköter eleven redskap samt annan teknisk utrustning på ett säkert och ändamålsenligt sätt. | I arbetet väljer, använder och sköter eleven redskap och annan teknisk utrustning på ett säkert och delvis ändamålsenligt sätt. | I arbetet medverkar eleven i att välja, använda och sköta redskap samt annan teknisk utrustning på ett säkert sätt. |
Eleven hanterar produkter i samband med skörd, transport och lagring med gott resultat. | Eleven hanterar produkter i samband med skörd, transport och lagring med tillfredsställande resultat. | Eleven medverkar i att hantera produkter i samband med skörd, transport och lagring. |
Eleven för utvecklade resonemang om trädgårdsodlingens påverkan på miljön. | Eleven för enkla resonemang om trädgårdsodlingens påverkan på miljön. | Eleven medverkar i att föra resonemang om trädgårdsodlingens påverkan på miljön. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .