Eleven tolkar med säkerhet odlingsplaner samt upprättar själv en genomarbetad odlingsplan med utgångspunkt i aktuella odlingsförutsättningar och motiverar utförligt och nyanserat sina val i planen.
|
Eleven tolkar med viss säkerhet odlingsplaner samt upprättar själv en genomarbetad odlingsplan med utgångspunkt i aktuella odlingsförutsättningar och motiverar utförligt sina val i planen.
|
Eleven tolkar med viss säkerhet odlingsplaner samt upprättar själv en enkel odlingsplan med utgångspunkt i aktuella odlingsförutsättningar och motiverar översiktligt sina val i planen.
|
Planen innehåller en avancerad ekonomisk kalkyl.
|
Planen innehåller en ekonomisk kalkyl.
|
Planen innehåller en enkel ekonomisk kalkyl.
|
I planen beskriver eleven utförligt och nyanserat produktionsprocessen och odlingssystemet för de aktuella växtslagen.
|
I planen beskriver eleven utförligt produktionsprocessen och odlingssystemet för de aktuella växtslagen.
|
I planen beskriver eleven översiktligt produktionsprocessen och odlingssystemet för de aktuella växtslagen.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på odlingsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på odlingsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven bedömer i samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på odlingsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom odling av grönsaker, frukt och bär med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom odling av grönsaker, frukt och bär med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför i samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom odling av grönsaker, frukt och bär med aktuell teknisk utrustning.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör odling av grönsaker, frukt och bär.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör odling av grönsaker, frukt och bär.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör odling av grönsaker, frukt och bär.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt och nyanserat växternas utveckling och kvalitet samt identifierar med säkerhet ett flertal vanliga ogräs, växtsjukdomar, skadedjur och nyttodjur på trädgårdsväxter.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt växternas utveckling och kvalitet samt identifierar med viss säkerhet ett flertal vanliga ogräs, växtsjukdomar, skadedjur och nyttodjur på trädgårdsväxter.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven översiktligt växternas utveckling och kvalitet samt identifierar med viss säkerhet ett flertal vanliga ogräs, växtsjukdomar, skadedjur och nyttodjur på trädgårdsväxter.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de skador som ogräs, växtsjukdomar och skadedjur kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de skador som ogräs, växtsjukdomar och skadedjur kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de skador som ogräs, växtsjukdomar och skadedjur kan förorsaka samt för lämpliga förebyggande åtgärder och direkta motåtgärder.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade förklaringar av samband mellan växternas utveckling och kondition och risk för angrepp.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade förklaringar av samband mellan växternas utveckling och kondition och risk för angrepp.
|
Redogörelsen innehåller enkla förklaringar av samband mellan växternas utveckling och kondition och risk för angrepp.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|