Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare projektering och exponering inom ett eller flera områden för butiks- och fönsterexponeringar, utställningar, mässor och event.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare projektering och exponering inom ett eller flera områden för butiks- och fönsterexponeringar, utställningar, mässor och event.
|
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare projektering och exponering inom ett eller flera områden för butiks- och fönsterexponeringar, utställningar, mässor och event.
|
Detta görs utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
|
Detta görs utifrån lagar och andra bestämmelser.
|
I arbetet tar eleven med säkerhet fram idéer med hänsyn till den tänkta målgruppen och det budskap som ska förmedlas.
|
|
I arbetet tar eleven med viss säkerhet fram idéer med hänsyn till den tänkta målgruppen och det budskap som ska förmedlas.
|
Eleven diskuterar också utförligt och nyanserat andras idéer i olika exponerings- och utställningsproduktioner.
|
Eleven diskuterar också utförligt andras idéer i olika exponerings- och utställningsproduktioner.
|
Eleven diskuterar också översiktligt andras idéer i olika exponerings- och utställningsproduktioner.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för marknadsföringens funktion som bärare av budskap.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för marknadsföringens funktion som bärare av budskap.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för marknadsföringens funktion som bärare av budskap.
|
Eleven presenterar sina idéer med hjälp av både manuella och digitala presentationstekniker i form av texter, ljud, bilder och modeller.
|
|
Eleven presenterar sina idéer med hjälp av både manuella och digitala presentationstekniker i form av texter, ljud, bilder och modeller.
|
Eleven realiserar efter samråd med handledare sina idéer i en exponering eller utställning som är av god teknisk och estetisk kvalitet.
|
Eleven realiserar efter samråd med handledare sina idéer i en exponering eller utställning som är av tillfredsställande teknisk och estetisk kvalitet.
|
Eleven realiserar i samråd med handledare sina idéer i en exponering eller utställning som är av tillfredsställande teknisk och estetisk kvalitet.
|
I arbetet matchar och koordinerar eleven med säkerhet produkter och miljöer utifrån egna och givna kriterier.
|
|
I arbetet matchar och koordinerar eleven med viss säkerhet produkter och miljöer utifrån egna och givna kriterier.
|
Dessutom arbetar eleven efter samråd med handledare med färgsättning samt form- och innehållskomposition.
|
Dessutom arbetar eleven efter samråd med handledare med färgsättning samt form- och innehållskomposition.
|
Dessutom arbetar eleven i samråd med handledare med färgsättning samt form- och innehållskomposition.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet digital teknik och teknisk utrustning.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet digital teknik och teknisk utrustning.
|
När arbetsuppgiften är utförd diskuterar eleven utförligt och nyanserat på vilket sätt exponeringen eller utställningen är anpassad till målgruppen och hur väl den förstärker budskap och upplevelser.
|
När arbetsuppgiften är utförd diskuterar eleven utförligt på vilket sätt exponeringen eller utställningen är anpassad till målgruppen och hur väl den förstärker budskap och upplevelser.
|
När arbetsuppgiften är utförd diskuterar eleven översiktligt på vilket sätt exponeringen eller utställningen är anpassad till målgruppen och hur väl den förstärker budskap och upplevelser.
|
Dessutom motiverar eleven med nyanserade omdömen de val som har gjorts under arbetet samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom motiverar eleven med nyanserade omdömen de val som har gjorts under arbetet.
|
Dessutom motiverar eleven med enkla omdömen de val som har gjorts under arbetet.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Vid behov gör eleven anpassningar under arbetets gång.
|
-
|
-
|