Eleven identifierar och namnger med säkerhet växter ur ett begränsat växtsortiment.
|
|
Eleven identifierar och namnger med viss säkerhet växter ur ett begränsat växtsortiment.
|
Eleven utarbetar också efter samråd med handledare ett enkelt förslag till växtkomposition med hänsyn till miljö, funktion och estetiskt uttryck.
|
Eleven utarbetar också efter samråd med handledare ett enkelt förslag till växtkomposition med hänsyn till miljö, funktion och estetiskt uttryck.
|
Eleven utarbetar också i samråd med handledare ett enkelt förslag till växtkomposition med hänsyn till miljö, funktion och estetiskt uttryck.
|
I arbetet gör eleven med säkerhet en avancerad ekonomisk beräkning för sitt förslag.
|
I arbetet gör eleven med viss säkerhet en ekonomisk beräkning för sitt förslag.
|
I arbetet gör eleven med viss säkerhet en enkel ekonomisk beräkning för sitt förslag.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare planteringsarbete.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare planteringsarbete.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare planteringsarbete.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för växternas egenskaper, funktion och lämplighet i olika miljöer.
|
Eleven redogör utförligt för växternas egenskaper, funktion och lämplighet i olika miljöer.
|
Eleven redogör översiktligt för växternas egenskaper, funktion och lämplighet i olika miljöer.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för växternas anatomi och fysiologi.
|
Eleven redogör också utförligt för växternas anatomi och fysiologi.
|
Eleven redogör också översiktligt för växternas anatomi och fysiologi.
|
Redogörelserna innehåller välgrundade och nyanserade förklaringar till växternas energiomsättning, deras vatten- och näringsförsörjning och deras utvecklingsfaser och tillväxt samt till hur man kan påverka tillväxten genom olika åtgärder.
|
Redogörelserna innehåller välgrundade förklaringar till växternas energiomsättning, deras vatten- och näringsförsörjning och deras utvecklingsfaser och tillväxt samt till hur man kan påverka tillväxten genom olika åtgärder.
|
Redogörelserna innehåller enkla förklaringar till växternas energiomsättning, deras vatten- och näringsförsörjning och deras utvecklingsfaser och tillväxt samt till hur man kan påverka tillväxten genom olika åtgärder.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat mark-, vatten- och klimatförhållanden på en växtplats.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt mark-, vatten- och klimatförhållanden på en växtplats.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt mark-, vatten- och klimatförhållanden på en växtplats.
|
I samband med fältstudier identifierar och namnger eleven flera vanliga ogräs, skadedjur och växtsjukdomar.
|
I samband med fältstudier identifierar och namnger eleven flera vanliga ogräs, skadedjur och växtsjukdomar.
|
I samband med fältstudier identifierar och namnger eleven ett fåtal vanliga ogräs, skadedjur och växtsjukdomar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|