Eleven beskriver utförligt och nyanserat innebörden av centrala begrepp inom vård och omsorg.
|
Eleven beskriver utförligt innebörden av centrala begrepp inom vård och omsorg.
|
Eleven beskriver översiktligt innebörden av centrala begrepp inom vård och omsorg.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för hur smitta och smittspridning förhindras.
|
Eleven redogör också utförligt för hur smitta och smittspridning förhindras.
|
Eleven redogör också översiktligt för hur smitta och smittspridning förhindras.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat vad som kännetecknar normalt åldrande.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt vad som kännetecknar normalt åldrande.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt vad som kännetecknar normalt åldrande.
|
Eleven utför i bekanta situationer och efter samråd med handledare vård- och omsorgsuppgifter på ett etiskt, estetiskt, hygieniskt och ergonomiskt sätt samt anpassar vid behov utförandet i samråd med handledare.
|
Eleven utför i bekanta situationer och efter samråd med handledare vård- och omsorgsuppgifter på ett etiskt, estetiskt, hygieniskt och ergonomiskt sätt.
|
Eleven utför i bekanta situationer och i samråd med handledare vård- och omsorgsuppgifter på ett etiskt, estetiskt, hygieniskt och ergonomiskt sätt.
|
I arbetet hanterar eleven efter samråd med handledare apparater och tekniska hjälpmedel samt använder, efter samråd med handledare och på ett patientsäkert sätt, informationsteknik för information, kommunikation och dokumentation.
|
I arbetet hanterar eleven efter samråd med handledare apparater och tekniska hjälpmedel samt använder, efter samråd med handledare och på ett patientsäkert sätt, informationsteknik för information, kommunikation och dokumentation.
|
I arbetet hanterar eleven i samråd med handledare apparater och tekniska hjälpmedel samt använder, i samråd med handledare och på ett patientsäkert sätt, informationsteknik för information, kommunikation och dokumentation.
|
Eleven anpassar med säkerhet sin kommunikation till mottagaren och samarbetar med andra.
|
|
Eleven anpassar med viss säkerhet sin kommunikation till mottagaren och samarbetar med andra.
|
Dessutom uppmärksammar eleven efter samråd med handledare den enskilda människans behov och förutsättningar.
|
Dessutom uppmärksammar eleven efter samråd med handledare den enskilda människans behov och förutsättningar.
|
Dessutom uppmärksammar eleven i samråd med handledare den enskilda människans behov och förutsättningar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hälso- och sjukvårdens samt socialtjänstens historia och utveckling.
|
Eleven redogör utförligt för hälso- och sjukvårdens samt socialtjänstens historia och utveckling.
|
Eleven redogör översiktligt för hälso- och sjukvårdens samt socialtjänstens historia och utveckling.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|