Eleven beskriver utförligt och nyanserat generatorer och transformatorer samt deras funktion, dels var för sig, dels hur de samverkar för att göra produktion, transformation och överföring av elektrisk kraft möjlig.
|
Eleven beskriver utförligt generatorer och transformatorer samt deras funktion, dels var för sig, dels hur de samverkar för att göra produktion, transformation och överföring av elektrisk kraft möjlig.
|
Eleven beskriver översiktligt generatorer och transformatorer samt deras funktion, dels var för sig, dels hur de samverkar för att göra produktion, transformation och överföring av elektrisk kraft möjlig.
|
I beskrivningen gör eleven välgrundade och nyanserade kopplingar till relevanta fysikaliska principer.
|
I beskrivningen gör eleven välgrundade kopplingar till relevanta fysikaliska principer.
|
I beskrivningen gör eleven enkla kopplingar till relevanta fysikaliska principer.
|
Eleven utför på ett elsäkert och personsäkert sätt avancerat arbete med generatorer och transformatorer i en vattenkraftstation.
|
Eleven utför på ett elsäkert och personsäkert sätt arbete med generatorer och transformatorer i en vattenkraftstation.
|
Eleven utför på ett elsäkert och personsäkert sätt enkelt arbete med generatorer och transformatorer i en vattenkraftstation.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet utrustningen på ett riktigt sätt.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet utrustningen på ett riktigt sätt.
|
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven på ett ansvarsfullt sätt med andra samt använder ett nyanserat fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven på ett ansvarsfullt sätt med andra samt använder ett fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven på ett ansvarsfullt sätt med andra samt använder ett enkelt fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
Eleven gör en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete samt utvärderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven gör en noggrann dokumentation av sitt arbete samt utvärderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven gör en enkel dokumentation av sitt arbete samt utvärderar det med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom ger eleven förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|