Eleven beskriver utförligt och nyanserat vattenkraftstationens hydraulikkomponenter och turbiner samt deras funktion, dels var för sig, dels hur de samverkar för att göra produktion, transformation och överföring av elektrisk kraft möjlig.
|
Eleven beskriver utförligt vattenkraftstationens hydraulikkomponenter och turbiner samt deras funktion, dels var för sig, dels hur de samverkar för att göra produktion, transformation och överföring av elektrisk kraft möjlig.
|
Eleven beskriver översiktligt vattenkraftstationens hydraulikkomponenter och turbiner samt deras funktion, dels var för sig, dels hur de samverkar för att göra produktion, transformation och överföring av elektrisk kraft möjlig.
|
I beskrivningen gör eleven välgrundade och nyanserade kopplingar till relevanta fysikaliska principer.
|
I beskrivningen gör eleven välgrundade kopplingar till relevanta fysikaliska principer.
|
I beskrivningen gör eleven enkla kopplingar till relevanta fysikaliska principer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur en vattenkraftstation drivs.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur en vattenkraftstation drivs.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur en vattenkraftstation drivs.
|
Eleven utför på ett elsäkert och personsäkert sätt avancerat arbete med turbiner och hydraulikkomponenter i en vattenkraftstation.
|
Eleven utför på ett elsäkert och personsäkert sätt arbete med turbiner och hydraulikkomponenter i en vattenkraftstation.
|
Eleven utför på ett elsäkert och personsäkert sätt enkelt arbete med turbiner och hydraulikkomponenter i en vattenkraftstation.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet utrustningen på ett riktigt sätt.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet utrustningen på ett riktigt sätt.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven på ett ansvarsfullt sätt med andra samt använder ett nyanserat fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven på ett ansvarsfullt sätt med andra samt använder ett fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven på ett ansvarsfullt sätt med andra samt använder ett enkelt fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
Eleven gör en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete samt utvärderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven gör en noggrann dokumentation av sitt arbete samt utvärderar det med nyanserade omdömen.
|
Eleven gör en enkel dokumentation av sitt arbete samt utvärderar det med enkla omdömen.
|
Dessutom ger eleven förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|