Eleven upprättar en genomarbetad skötselplan för en fiskodling med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt och nyanserat sina val i planen.
|
Eleven upprättar en genomarbetad skötselplan för en fiskodling med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt sina val i planen.
|
Eleven upprättar en enkel skötselplan för en fiskodling med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar översiktligt sina val i planen.
|
I planen beskriver eleven utförligt och nyanserat de skötselåtgärder och arbetsrutiner som ingår.
|
I planen beskriver eleven utförligt de skötselåtgärder och arbetsrutiner som ingår.
|
I planen beskriver eleven översiktligt de skötselåtgärder och arbetsrutiner som ingår.
|
Planen innehåller en avancerad ekonomisk kalkyl med beräkningar för fiskodlingen.
|
Planen innehåller en ekonomisk kalkyl med beräkningar för fiskodlingen.
|
Planen innehåller en enkel ekonomisk kalkyl med beräkningar för fiskodlingen.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare hur skötselarbetet ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare hur skötselarbetet ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven bedömer i samråd med handledare hur skötselarbetet ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare skötselarbete i en fiskodling med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare skötselarbete i en fiskodling med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför i samråd med handledare skötselarbete i en fiskodling med aktuell teknisk utrustning.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiskodling.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiskodling.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör fiskodling.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för förutsättningar och krav för en fiskodling.
|
Eleven redogör utförligt för förutsättningar och krav för en fiskodling.
|
Eleven redogör översiktligt för förutsättningar och krav för en fiskodling.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för fiskens tillväxt och utveckling i en fiskodling samt för hur näringstillgång och hälsa påverkar tillväxt och utveckling.
|
Eleven redogör också utförligt för fiskens tillväxt och utveckling i en fiskodling samt för hur näringstillgång och hälsa påverkar tillväxt och utveckling.
|
Eleven redogör också översiktligt för fiskens tillväxt och utveckling i en fiskodling samt för hur näringstillgång och hälsa påverkar tillväxt och utveckling.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för arbetsgången i samband med tillståndsgivning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för arbetsgången i samband med tillståndsgivning.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för arbetsgången i samband med tillståndsgivning.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|