Eleven upprättar en genomarbetad arbetsplan för arbetsuppgifter i en vattenbruksanläggning med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt och nyanserat sina val i planen.
|
Eleven upprättar en genomarbetad arbetsplan för arbetsuppgifter i en vattenbruksanläggning med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt sina val i planen.
|
Eleven upprättar en enkel arbetsplan för arbetsuppgifter i en vattenbruksanläggning med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar översiktligt sina val i planen.
|
I planen beskriver eleven utförligt och nyanserat de arbetsmoment som ingår.
|
I planen beskriver eleven utförligt de arbetsmoment som ingår.
|
I planen beskriver eleven översiktligt de arbetsmoment som ingår.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven bedömer i samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på produktionsresultat och miljöhänsyn.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom vattenbruk med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom vattenbruk med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför i samråd med handledare aktuella arbetsuppgifter inom vattenbruk med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven genomför också efter samråd med handledare provtagningar i samband med hälsovård och miljöövervakning.
|
Eleven genomför också efter samråd med handledare provtagningar i samband med hälsovård och miljöövervakning.
|
Eleven genomför också i samråd med handledare provtagningar i samband med hälsovård och miljöövervakning.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare slakt och vidareförädling av de odlade produkterna.
|
Dessutom genomför eleven efter samråd med handledare slakt och vidareförädling av de odlade produkterna.
|
Dessutom genomför eleven i samråd med handledare slakt och vidareförädling av de odlade produkterna.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör vattenbruk.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör vattenbruk.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör vattenbruk.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för arbetsrutiner vid hantering, sortering och transport av de odlade produkterna och förklarar utförligt och nyanserat den biologiska bakgrunden till dessa arbetsrutiner.
|
Eleven redogör utförligt för arbetsrutiner vid hantering, sortering och transport av de odlade produkterna och förklarar utförligt den biologiska bakgrunden till dessa arbetsrutiner.
|
Eleven redogör översiktligt för arbetsrutiner vid hantering, sortering och transport av de odlade produkterna och förklarar översiktligt den biologiska bakgrunden till dessa arbetsrutiner.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt och nyanserat resultatet av genomförda arbetsuppgifter.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt resultatet av genomförda arbetsuppgifter.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven översiktligt resultatet av genomförda arbetsuppgifter.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade och nyanserade förklaringar av de odlade organismernas tillväxt och kondition, välgrundade och nyanserade bedömningar av miljöns inverkan samt välgrundade och nyanserade förslag till fortsatta åtgärder.
|
Beskrivningen innehåller välgrundade förklaringar av de odlade organismernas tillväxt och kondition, välgrundade bedömningar av miljöns inverkan samt välgrundade förslag till fortsatta åtgärder.
|
Beskrivningen innehåller enkla förklaringar av de odlade organismernas tillväxt och kondition, enkla bedömningar av miljöns inverkan samt enkla förslag till fortsatta åtgärder.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för förekommande sjukdomar och behandlingsmetoder samt för hur olika kontroller genomförs.
|
Eleven redogör utförligt för förekommande sjukdomar och behandlingsmetoder samt för hur olika kontroller genomförs.
|
Eleven redogör översiktligt för förekommande sjukdomar och behandlingsmetoder samt för hur olika kontroller genomförs.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska förklaringar och välgrundade och nyanserade ekonomiska samband.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska förklaringar och välgrundade ekonomiska samband.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska förklaringar och enkla ekonomiska samband.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|