Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom vattenbruk med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare sammanhållna arbetsuppgifter inom vattenbruk med aktuell teknisk utrustning.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför i samråd med handledare avgränsade arbetsuppgifter inom vattenbruk med aktuell teknisk utrustning.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör vattenbruk.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör vattenbruk.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör vattenbruk.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för vattenbrukets förutsättningar och hur olika vattenmiljöer passar för olika arter samt för vilka redskap och vilken teknisk utrustning som är lämplig att använda.
|
Eleven redogör utförligt för vattenbrukets förutsättningar och hur olika vattenmiljöer passar för olika arter samt för vilka redskap och vilken teknisk utrustning som är lämplig att använda.
|
Eleven redogör översiktligt för vattenbrukets förutsättningar och hur olika vattenmiljöer passar för olika arter samt för vilka redskap och vilken teknisk utrustning som är lämplig att använda.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade motiv till varför olika vattenmiljöer passar för olika organismer.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade motiv till varför olika vattenmiljöer passar för olika organismer.
|
Redogörelsen innehåller enkla motiv till varför olika vattenmiljöer passar för olika organismer.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för vattnets och vattenkvalitetens betydelse i samband med vattenbruk samt hur man på bästa sätt påverkar odlingsmiljön.
|
Eleven redogör också utförligt för vattnets och vattenkvalitetens betydelse i samband med vattenbruk samt hur man på bästa sätt påverkar odlingsmiljön.
|
Eleven redogör också översiktligt för vattnets och vattenkvalitetens betydelse i samband med vattenbruk samt hur man på bästa sätt påverkar odlingsmiljön.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för betydelsen av tillgång på föda och utrymme för optimal produktion.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för betydelsen av tillgång på föda och utrymme för optimal produktion.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för betydelsen av tillgång på föda och utrymme för optimal produktion.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska förklaringar till vattenmiljöns och födotillgångens centrala roll för produktionen.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska förklaringar till vattenmiljöns och födotillgångens centrala roll för produktionen.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska förklaringar till vattenmiljöns och födotillgångens centrala roll för produktionen.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för förutsättningar för ett hållbart vattenbruk.
|
Eleven redogör utförligt för förutsättningar för ett hållbart vattenbruk.
|
Eleven redogör översiktligt för förutsättningar för ett hållbart vattenbruk.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt och nyanserat de vattenlevande organismernas utveckling och identifierar med säkerhet problem i odlingen.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven utförligt de vattenlevande organismernas utveckling och identifierar med viss säkerhet problem i odlingen.
|
I samband med fältstudier beskriver eleven översiktligt de vattenlevande organismernas utveckling och identifierar med viss säkerhet problem i odlingen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur problemen kan åtgärdas.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för hur problemen kan åtgärdas.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för hur problemen kan åtgärdas.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade och nyanserade biologiska förklaringar.
|
Redogörelsen innehåller välgrundade biologiska förklaringar.
|
Redogörelsen innehåller enkla biologiska förklaringar.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|