Flyglagstiftning
Kurskod: YRKFLY0 Poäng: 50Kursen flyglagstiftning omfattar punkterna 4–5 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen flyglagstiftning omfattar punkterna 4–5 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika regelverk som styr verksamheten och vad de olika regelverken innehåller. | Eleven beskriver utförligt olika regelverk som styr verksamheten och vad de olika regelverken innehåller. | Eleven beskriver översiktligt olika regelverk som styr verksamheten och vad de olika regelverken innehåller. |
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat samband mellan nationella och internationella regelverk samt kopplingen till de olika verksamheterna inom området. | Eleven beskriver också utförligt samband mellan nationella och internationella regelverk samt kopplingen till de olika verksamheterna inom området. | Eleven beskriver också översiktligt samband mellan nationella och internationella regelverk samt kopplingen till de olika verksamheterna inom området. |
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat olika organisationers och befattningshavares ansvar, befogenheter och skyldigheter enligt gällande regelsystem. | Dessutom beskriver eleven utförligt olika organisationers och befattningshavares ansvar, befogenheter och skyldigheter enligt gällande regelsystem. | Dessutom beskriver eleven översiktligt olika organisationers och befattningshavares ansvar, befogenheter och skyldigheter enligt gällande regelsystem. |
Eleven följer i bekanta men även nya situationer lagar och andra bestämmelser som de praktiska momenten i utbildningen kräver. | Eleven följer i bekanta och delvis nya situationer lagar och andra bestämmelser som de praktiska momenten i utbildningen kräver. | Eleven följer i bekanta situationer lagar och andra bestämmelser som de praktiska momenten i utbildningen kräver. |
Dessutom förklarar eleven utförligt och nyanserat sammanhang mellan regelverk och praktiska procedurer. | Dessutom förklarar eleven utförligt sammanhang mellan regelverk och praktiska procedurer. | Dessutom förklarar eleven översiktligt sammanhang mellan regelverk och praktiska procedurer. |
Eleven använder med säkerhet för området relevanta begrepp. | Eleven använder med viss säkerhet för området relevanta begrepp. | |
Eleven använder med säkerhet fackspråk på svenska och engelska för att uttrycka fakta och principer. | Eleven använder med viss säkerhet fackspråk på svenska och engelska för att uttrycka fakta och principer. | |
Resultatet av elevens arbete är gott. | Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande. | |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .