Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika maskiner, verktyg och redskap samt deras konstruktion och funktion.
|
Eleven beskriver utförligt olika maskiner, verktyg och redskap samt deras konstruktion och funktion.
|
Eleven beskriver översiktligt olika maskiner, verktyg och redskap samt deras konstruktion och funktion.
|
Eleven planerar och dimensionerar efter samråd med handledare fast markutrustning utifrån krav på estetik och funktion.
|
Eleven planerar och dimensionerar efter samråd med handledare fast markutrustning utifrån krav på estetik och funktion.
|
Eleven planerar och dimensionerar i samråd med handledare fast markutrustning utifrån krav på estetik och funktion.
|
I planeringen tolkar och använder eleven med säkerhet ritningar över gröna ytor, anläggningar och fast markutrustning inom fastighetsområdet.
|
|
I planeringen tolkar och använder eleven med viss säkerhet ritningar över gröna ytor, anläggningar och fast markutrustning inom fastighetsområdet.
|
Eleven utför efter samråd med handledare skötsel och enklare anläggning av gröna ytor och fast markutrustning.
|
Eleven utför efter samråd med handledare skötsel och enklare anläggning av gröna ytor och fast markutrustning.
|
Eleven utför i samråd med handledare skötsel och enklare anläggning av gröna ytor och fast markutrustning.
|
I arbetet väljer och använder eleven med säkerhet lämplig arbetsteknik.
|
|
I arbetet väljer och använder eleven med viss säkerhet lämplig arbetsteknik.
|
Eleven väljer och använder också med säkerhet maskiner, verktyg och redskap.
|
|
Eleven väljer och använder också med viss säkerhet maskiner, verktyg och redskap.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare underhåll, service och reparation av maskinerna, verktygen och redskapen.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare underhåll, service och reparation av maskinerna, verktygen och redskapen.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare underhåll, service och reparation av maskinerna, verktygen och redskapen.
|
Eleven arbetar utifrån lagar och andra bestämmelser samt utifrån säkerhetsföreskrifter för egen och andras säkerhet.
|
|
Eleven arbetar utifrån lagar och andra bestämmelser samt utifrån säkerhetsföreskrifter för egen och andras säkerhet.
|
Dessutom använder eleven skyddsutrustning och arbetar ergonomiskt samt förebygger efter samråd med handledare risker och olycksfall i arbetet.
|
Dessutom använder eleven skyddsutrustning och arbetar ergonomiskt samt förebygger efter samråd med handledare risker och olycksfall i arbetet.
|
Dessutom använder eleven skyddsutrustning och arbetar ergonomiskt samt förebygger i samråd med handledare risker och olycksfall i arbetet.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med enkla omdömen sitt arbete och resultat.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|